נפלה קורבן לאיכות שלעצמה: אחת ממסעדות הסושי הטובות בעולם, שבעבר האכילה את נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, לא תופיע השנה במדריך המסעדות של מישלן - בגלל שהפסיקה לקבל הזמנות. המסעדה, Sukiyabashi Jiro Honten, הנמצאת בטוקיו ומכילה רק 10 מקומות ישיבה, קיבלה את הדירוג המקסימלי של שלושה כוכבי מישלן בכל שנה החל מ-2007, אולם השנה היא לא תקבל אותם בגלל שהציבור הרחב כבר לא יכול להזמין בה מקום דרך הטלפון. יחד איתה, איבדה מסעדת סושי נוספת - Sushi Saito - את הדירוג הנכסף מאותה סיבה בדיוק. 

המסעדה היוקרתית, שממוקמת בכלל במרתף בבירת יפן, נוסדה ב-1965 על ידי השף ג'ירו אונו, כיום בן 94 ועדיין ממשיך לעבוד בה. תפריט הטעימות בה עולה 368 דולר, לא כולל מע"מ ולא כולל משקאות. באתר הבית של המסעדה נכתב כי המסעדה לא מקבלת יותר הזמנות בטלפון, וכי מי שרוצה לאכול בה צריך לעשות זאת דרך בית המלון בו הוא שוהה.

"מכיוון שבמסעדה שלנו יכולים לשבת רק 10 אנשים בכל רגע נתון, המצב הזה צפוי להימשך", נכתב באתר הבית שלה המסעדה. "לא נוכל לקבל הזמנות בטלפון עד להודעה חדשה". ואכן, טלפון למסעדה נענה בהודעת משיבון המשמיעה התנצלות על כך שהם לא מקבלים יותר הזמנות. 

ועדיין, למרות הוצאת שתי מסעדות היוקרה ממדריך מישלן לשנת 2020, טוקיו היא עדיין העיר עם הכי הרבה מסעדות בעלות כוכב אחד לפחות - 226. 11 מהן קיבלו את הדירוג המקסימלי של שלושה כוכבים. 

"טוקיו מנצלת את העובדה שהיא מרכז לאוכל איכותי ושפים מקומיים ובינלאומיים מוכשרים שמכינים אותו. היא צפויה להמשיך להוביל את העולם כעיר הגסטרונומיה", אמר פול פריניו, מנכ"ל חברת הצמיגים מישלן, שמוציאה את המדריך היוקרתי.