ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, אמר היום (רביעי) בראיון ל"לא דופקת חשבון" עם ליאת רון ב-104.5FM כי הוא מביע תמיכה ביוזמת חבר הכנסת גדעון סער, לקיים פריימריז בליכוד. "יש פה בעיה עם שלטון החוק, זה לא שמאל נגד הימין, לאן עוד אפשר לרדת כשמפגינים נגד מוסדות השלטון והחוק?" תהה לנקרי. 



החלוץ הראשון בצפון שמתייצב לצד ח"כ גדעון סער


לדברי לנקרי, "אני התייצבתי כבר לפני כמה שנים. וזה היה ברור לי שאתייצב גם עכשיו. אני חושב שגדעון היה שר פנים מוצלח, היה גם שר חינוך מוצלח, הוא בן אדם נכון במקום הנכון".



אבל באופן פומבי אמרת שגדעון סער צריך להתמודד בפריימריז?
"האומץ הוא לא שלנו האומץ הוא של גדעון, כי האש מופנת אליו, אנחנו כרגע לא מתמודדים לשום תפקיד בליכוד. אני מחויב רק לתושבי עכו ואנו מאחלים באמת שיתקיימו פריימריז במפלגה. מה גדעון ביקש בסה"כ הכול? שאחרי שתי מערכות בחירות שבהן לא הוקמה ממשלה שהמדינה נמצאת במצב כאותי וכבר מדברים על שלטון החוק כבעייתי, את יודעת קורה פה משהו מטורף ואנשים רוצים לשנות".



ואנשים גם אמרו אם אתה יכול כמו גדעון סער לקרוא לרה"מ להתפטר?
"תראי גדעון סער הוא מתמודד מול רה"מ אני וחושב שלפטר מישהו זה לא ההליך הנכון יש בחירות דמוקרטיות. ותמיד היינו גאים בהם רוב המפלגות  הן מפלגות של בן אדם אחד".



אבל מותר לכם בליכוד להגיד "ביבי תתפטר" זה שתי מילים, בוא נגיד אותם ביחד ביבי תתפטר!!
"אני חושב שלביבי יש המון זכויות במה שקרה במדינת ישראל ב-15 שנים האחרונות. הוא מדינאי מוצלח ורה"מ ממשלה מעולה היה מה שקרה הלכנו איתו בשתי מערכות בחירות קראנו לתושבי עכו ש-50 אחוז בחרו ליכוד שזה הישג מצוין".



אז למה אתה חושש שמעון?
"הגיע הזמן למנהיגות אחרת".


אוו.. אז שמעון לאנקרי אומר "הגיע הזמן למנהיגות אחרת נכון?
"כן אבל המנהיגות האחרת הזאת היא בליכוד שבסה"כ אנחנו מדברים על פריימריז כמובן שאנחנו נתמוך בו. לדעתי המדינה הגיע למקום שבאמת היא זקוקה למנהיגות אחרת ובגלל זה אני תומך בגדעון סער. ולכן אני חושב שהאמירות אתמול "הפיכה שלטונית" לאן עוד אפשר להגיע? עד לאן אפשר לרדת? אני חושב שקרה פה משהו במדינה בשנה האחרונה. ללכת לבחירות שלישיות באותו מצב לא יוביל אותנו לשום דבר. להפגין מותר אבל להפגין נגד מוסדות חוק במדינת ישראל? מבחינה ערכית אני לא יכול להרשות לעצמי ולכן אמרתי את מה שאמרתי ואני תומך בפריימריז ובגדעון סער ואני לא מצטער על זה". 



מתי צריך להיות הפריימריז?
"יהיו. תראי גדעון מצפה שזה יהיה לפני ה-21 יום הרי למה חשוב שזה יהיה קודם? כי אז יהיה אפשר להקים ממשלה בחמש דקות הרי מה כחול לבן לא רוצים? הם לא רוצים את נתניהו יהיה ראש ממשלה, ימשיך להיות ראש ממשלה".

הוא גם מוכן להיות שני ברוטציה שזה בכלל דבר מרענן
"יש יתרון להיות שני ברוטציה יש יתרונות לכאן ולכאן העיקר שיהיה שינוי כאן. אנחנו רואים מדינה שהולכת למקום .."

תקוע..אנחנו מדינה תקועה
"אני אומר לך עוד יותר. אנחנו יותר מתקועים. להיות במקום שכול אחד עושה מה שהוא רוצה, וכבר קוראים לרמטכ"ל "ערבי" "ותומך ברשימה המשותפת" שאותו רמטכ"ל רק לפני חמש שנים הגן בנפשו על כל אותם אלה שקראו לו את הקריאות האלה. אי אפשר להגיד בודדים היום מדינת ישראל.."

האם משהו עבר על הליכוד שמעון לנקרי ולא למדינה עצמה?
"זה לא רק נתניהו ושמאל  נגד הימין".

אני לא שמעתי מהשמאל אומר דברים קשים על הרמטכ"ל.
"תקשיבי.. זה ברור כשהרמטכ"ל נמצא בצד השמאלי של המפה הגיוני שמהצד הימין יגיבו, אבל דברים חמורים כאלה, והרבה מחבריי לא מסכימים איתם".

אז למה החברים שלך מהליכוד מפחדים להגיב?

"את יודעת כותבים עלייך ואומרים עלייך אני לא.."

למה מחזיקים תיק על אנשי ליכוד?
"אני רואה את המנהיגות שיש בליכוד היא כולה משותקת כפי שנתניהו התמודד בפריימריז וניצח אותם אז אותו הדבר גם עכשיו מדוע אין פריימריז למה לך מותר להתמודד ואף אחד לא אמר כלום. אז אתה רואה את כל מנהיגות הליכוד שפשוט משותקת ומפחדת ואז מה קורה הם יוצאים נגד מי שכן רוצה לצאת לפריימריז". 

אתה מתבייש בהם?
"אני מאוד מאוכזב אני לא רוצה לגיד מתבייש אבל מאוד מאוד מאוכזב הייתי רוצה שישמיעו את קולם. אני חושב שהם עושים עבודה על היום שאחרי אני יודע את זה באופן אישי. מנהיגות מתגלה ברגעים כאלה כמו שגדעון עושה".