אני בת 18 ורוצה לשפר איכות המזון שאני אוכלת. אני מוצאת את עצמי אוכלת המון ג'אנק פוד ולא מבינה איך להתחיל לאכול בריא. אני משתעממת מאוד מהר מאוכל ולא יכולה לאכול את אותו הדבר לאורך תקופה. בנוסף הרבה דברים בריאים פשוט לא טעימים לי. איזה תפריט את ממליצה לי לנסות?

"יש מאות דוגמאות לתפריטים בריאים ומגוונים. אבל הכל תלוי בסדר היום שלך. לדוגמה - אני ממליצה לפתוח את הבוקר בסנדוויץ' מלחם מקמח מלא. לפני ארוחת הצהריים תוכלי לקחת גם תפוח או יוגורט. בצהריים את יכולה לאכול שניצל שמכינים בתנור יחד עם תפוח אדמה אפוי ואורז ליד. אני ממליצה גם לאוכל סלט ירקות עם טונה בנוסף. אם את ממש רוצה לאכול חטיף אחרי צהריים עדיף שתבחרי בחטיף אפוי כמו במבה קטנה ובערב תוכלי לאכול שוב ארוחה מלאה שכוללת לחם מלא, סלט וביצה".

לאחר מכן דיברה ד"ר רוזמן בתוכניתה ב-13FM על החשיבות של ויטמין B12 אצל טבעונים, שבגלל שאינם אוכלים בשר, אין להם מקור טבעי לוויטמין החשוב. "ויטמין B12 נמצא אך ורק במזונות מן החי. כבד עוף או בקר הכי עשירים בו, בסטייק בקר יש 1 מ"ג ויטמין B12, בעוד הדרישה היומית היא 3 מק"ג" מספרת ד"ר מאיה רוזמן, "בטבעונים אין שום מקור ל-B12 בתזונתם, אלא רק במוצרים שמועשרים בוויטמין כמו חלק מדגני הבוקר או חטיפי הבריאות. גם מי שכן אוכל בשר עלול לסבול מחסר ב-B12, וזאת כי לספיגתו דרוש גורם מיוחד הנמצא בקיבה. כל מי שסובל מבעיות קיבה, כמו הליקובקטר, כיב, חומציות יתר וצרבות, או אנשים שעברו ניתוח שרוול, נמצאים בסיכון לירידה ביכולת של הגוף לספוג את הויטמין".

"חוסר בוויטמין B12 עלול לגרום לחולשה, עייפות, נשירת שיער, בעיות זיכרון, מצב רוח לא טוב, וגם חוסר ירידה במשקל בזמן דיאטה כי הגוף חלש. את כל אלו, אנשים נוטים לשייך לפעמים לסטרס ועומס בחיים ובעבודה, למרות שאפשר לפתור את הבעיה בקלות".

"אפשר לגלות את החסר בויטמין בבדיקת דם פשוטה, אותה צריך לבקש במפורש מן הרופא המטפל. במקרים של רמות נמוכות אפשר לקחת טבליות של B12 למציצה מתחת ללשון, כי התגלה שקצת מן הויטמין נספג בחיך, מה שעוקף בעצם את הקיבה. במקרים חמורים נותנים זריקות ישירות לגוף".