"אם יגאל עמיר הגיע לרבין, אני אגיע לשוטר שהרג את האתיופי", כך איים בטלפון תושב באר שבע בן 38 המתגורר בפתח תקווה וזה הספיק כדי שהמשטרה תפתח בחקירה מיידית, תוך איתור מקור השיחה ובתום פעילות מבצעית מהירה ונחושה, נמצא החשוד המוכר היטב למשטרה כשהוא בתחנה המרכזית בתל אביב שם גם נעצר.

אתמול הגישה נגדו יחידת התביעות של המשטרה בהליך מהיר כתב אישום חמור בבית משפט השלום בפתח תקווה וביקשה את הארכת מעצרו עד תום ההליכים, לנוכח מסוכנותו הרבה של הנאשם.

הטלפון הזה למוקד 100 של המשטרה תפס את המוקדנית והקצין התורן בערנות רבה, ואפילו הלחיץ מעט את השוטרים והחוקרים שהמידע זרם אליהם. על הקו היה אלמוני לכאורה שהתבטא בצורה מאיימת וחד משמעית. "אם יגאל עמיר הגיע לרבין והרג אותו, אני אגיע לשוטר שהרג את האתיופי, אני אגיע אליו ואהרוג אותו".

ההודעה הזאת הקפיצה את מידת הכוננות בתחנה שכן הכוונה היתה ברורה. שבוע לאחר שהחליטה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) להגיש כתב אישום נגד קצין המשטרה שביצע ירי אשר גרם לכאורה למותו של הצעיר סלומון טקה, ולייחס לו עבירה של גרימת מוות, ישנם שההחלטה הזאת אינה מספקת בעיניהם והם מתכוונים לנקום את מותו של טקה. במשטרה פתחו בחקירה מיידית לאיתור המטלפן וזמן קצר לאחר מכן הוא אותר בתחנה המרכזית בתל אביב .

כשהגיעו השוטרים למקום הם זיהו את החשוד , תושב באר שבע במקור המתגורר בפתח תקווה בחודשים האחרונים והוא נעצר והובל לחקירה בתחנת פתח תקווה. נציין כי מדובר באדם המוכר היטב למשטרה כבעל היסטוריה של אלימות הקשה ולכן דבריו נלקחו ברצינות רבה ובמלוא חומרתם.