עורך אתר 'וואלה' לשעבר, אבי אלקלעי, הגיש היום (שלישי) תביעת דיבה כנגד יאיר נתניהו ופעיל ימין נוסף, בשם אבשלום זלינגר, על הדהוד פוסטים הטוענים שהוא שתול של קרן וקסנר ומייצר ראיות נסיבתיות שמטרתן להפיל את ראש הממשלה. אלקלעי דורש מבנו של ראש הממשלה פיצויים בגובה מיליון שקל.



יאיר נתניהו פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בעקבות התביעה, בו כתב: "אזרחי ישראל מבינים כמה תביעת השתקה כזאת מסוכנת? לפי טענתם כל שעשיתי זה ללחוץ 'שייר'. אין בנאדם שנמצא בפייסבוק אם כך שאי אפשר לתבוע אותו".



עו"ד רון לוינטל, המייצג את אלקלעי, מסר כי: "מדובר בהטפלות של הנתבעים כלפי התובע שנעשתה לקראת השימוע של ראש הממשלה בה הציגו אותו כשתול בתקשורת וכחלק מקונספירציה שבה לקחו קבוצת אנשים מראש באמצעות קרן וקסנר שהוכנו להישתל ובעתיד כמו סוכנים רדומים לרע לראש הממשלה. ולמרות שעשינו פניות מוקדמות לכותב ולמשתף להסיר הפרסומים הם המשיכו להציגם. בית המשפט העליון קבע רק לפני כשבוע ששיתוף דיבה הוא דיבה. אדם שתובע לגבי דברים לא נכונים אודותיו היה מצופה שיבדוק מידע טרם שיתופו".





בנוסף התראיין עורך הדין לוינטל לתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמר כי "מדובר בפרסומים מכעיסים ומקוממים שאומרים שצריך לשים את אלקלעי בתא מעצר על דברים שאין להם הוכחה. אני השתמשתי בשני פסקי דין בשביל כתב התביעה שחשבתי שהם רלוונטים. אחד את פסק הדין בו זכה יאיר נתניהו מול אייבי בנימין על פרסום של דבר לא נכון בפייסבוק שלא נבדק, ופסק הדין השני הוא התביעה של ראש הממשלה נגד יגאל סרנה שגם בעלת בסיס דומה".



עורך דינו של עורך אתר 'וואלה' לשעבר הוסיף בראיון כי בית המשפט העליון קבע לפני מספר ימים הלכה כי גם שיתוף של דבר מה לא נכון בפייסבוק גם מהווה לשון הרע, בניגוד אגב לעשיית לייק לפוסט".