ועד הפועל הציוני בהסתדרות הציונית העולמית (המוסד העליון של ההסתדרות הציונית העולמית) קיבל החלטה להכיר בחשיבות הפעילות לקהילת יוצאי אתיופיה מתוך הבנה למצב הנוכחי האתגרים והמורכבויות הצפויים לה. במסגרת ההחלטה יופנו משאבים משמעותיים לקידום צעירים בחברה, תוגבר הפעילות למניעת גילויי גזענות ועוד. מדובר בצעד תקדימי והיסטורי במוסדות הלאומיים. את ההחלטה יזם דרור מורג, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה למפעלים ציוניים אשר יוזם תכניות לקהילת יוצאי אתיופיה בשנים האחרונות.



בתוך כך קיימו היום (רביעי), מרכז הרצל בהסתדרות הציונית העולמית ופרויקט הלאומי לקהילה האתיופית בישראל אירוע שיא בהר הרצל, בסימן "מאבא מהרי עד הרצל ומה שביניהם". בני הקהילה רואים באבא מהרי את היוזם העיקרי, של ניסיון העלייה של יהודי אתיופיה כבר בשנת 1862. לפיכך מבחינת הסימבוליות של סיפור הקהילה האתיופית, הקשר לציונות, לעלייה ולהתיישבות שמתחברים בין השאר לחזונו של הרצל ולאירוע עצמו בהר הרצל. אבא מהרי מפנה תשומת לב חיובית וגאווה בקהילה האתיופית ומעלה למודעות של החברה הישראלית את הסיפור של הקהילה בהקשר הציוני ובכלל.



קיום האירוע במרכז הרצל, מחבר את הסיפור הציוני של הקהילה, לסיפור הציוני הנרחב של כל עדות ישראל. באירוע נפגשו נוער מהקהילה האתיופית ונוער ישראלי בהר הרצל ויחד עברו סיור ופעילות משותפת במטרה להוסיף עוד מימד חוויתי, רגשי וערכי ליום מיוחד זה. לאירוע הגיעו כ-150 תלמידים יוצאי אתיופיה מרחבי הארץ, עברו פעילות מרתקת ע"י הצוות החינוכי של מרכז הרצל והתקבלו ע"י יו"ר מוזאון הרצל, ד"ר עליזה לביא, ומר רוני אקלה מנכ"ל הפרויקט הלאומי.