גשר הזהב: אז בכמה קבוצות פייסבוק אתם חברים? האמת שכבר הפסקנו לספור. וזה מפתיע, מפני שלא תמיד אנחנו סוציאליים עם החברה הסובבת אותנו, יש שיאמרו שאנו אפילו אנטיפתים בלתי נסבלים, אבל כשזה מגיע לקבוצות בפייסבוק אנחנו מצטרפים לכל דכפין. "יבנאים עילאיים ומתנשאים"? אנחנו איתכם; "נטפליקס סדרות מומלצות"? ברור, באמת כבר מיצינו הכל; "פאפזון"? לפעמים זה דווקא נחמד שאין נשים בסביבה (סליחה). מתברר שגם למשפחות שאחד מיקיריהן לא צורך גלוטן יש קבוצת פייסבוק שוקקת חיים ונטולת טעם (סליחה 2), וכל המלצה על מסעדה, סופר או דוכן פלאפל זוכה לאינספור תגובות, עידודים וביקורות. בראש רשימת המקומות המומלצים: מסעדת הגושרים במלון של הקיבוץ שבגליל העליון. 
 
במטבח המלון, המאכלס בשלום ובידידות מופלאה יהודים, ערבים ודרוזים, יש מקום של כבוד לאוכלים ללא גלוטן ולאלרגנים אחרים. זה בא לידי ביטוי במנות הראשונות, העיקריות ואפילו בקינוחים, שעוד נגיע אליהם בהמשך. המנות זועקות מטריות, וגם אם יש לכם אישור מהרופא לאכול חלה של שבת, ג'חנון ועוגות סולת, אישוניכם יצאו מחוריהם למראה המנות ללא גלוטן המוגשות במקום.
 
ולא רק נטול גלוטן: צוות מסעדת המלון בראשות שף מוסא פתאלי, סו שף איתי תמיר ושף קונדיטור אורן בקר מעניק לסועדים חוויה קולינרית גלילית בריאה, עם מטעמים על טוהרת חומרי הגלם המשובחים והבריאים שמזוהים עם הגליל, בדגש על מזון בריא ותפריט שנותן מענה לכל סוגי הסועדים - צמחוני, טבעוני וכאמור ללא גלוטן. אפילו בתפריטי הילדים מושם דגש על בריאות (עם קטשופ). חלק מהעיקריות מוגשות כמנות אישיות, והבישול וההכנה מתבצעים לעיני האורחים. נפלא.
 

מעבר לעובדה שהמנות מוקפדות ומוגשות בפרזנטציה יפהפייה, כולן מוכנות במקום – גם החומוס, גם עלי הגפן, גם הקוסקוס. שום דבר לא קנוי – דבר הראוי להערכה. האוכל מוגש בנדיבות, בטח ובטח כשמדובר בקהל ישראלי שאוהב בופה ואוכל בין שתיים לשלוש מנות בזו אחר זו (או במקביל). נדמה שאף אחד לא יוצא מחדר האוכל כשהוא לא אוחז בבטנו וממלמל "כמה אכלתי". הגליל נמצא במרכז הקונספט הקולינרי של המלון - פשטות של חומרי גלם, עם מורכבות של תהליכי בישול והקפדה על טריות ותוצרת האדמה והאזור, עשבי תיבול, עשבים לבישול, גבינות ובשר מתוצרת עצמית, שמן זית איכותי, דבש דבורים טהור, ירקות ופירות ועוד.

קציצות תפוחי אדמה וגזר ללא גלוטן. צילום: יח"צ

 
ואז מגיעים הקינוחים. אי אפשר להתעלם מתצוגת התכלית הנערכת בחדר האוכל בשישי בערב. חגיגה אמיתית. שף קונדיטור בקר, המוערך והמוכשר, יוצר כאן קונספט ייחודי של קינוחים פרווה ללא שמץ של נחיתות בשל היעדר החלב, החמאה והשמנת. מגוון מרשים של מאפים קטנים לצד מלבי, מקלות קינמון, עוגות, עוגיות ללא סוכר, מרציפן ועוד ועוד, על גבי שלושה שולחנות, בפרזנטציה מעוררת קנאה, עד שההתלבטות היא אם לוותר על המנות העיקריות לטובת ארוחה על בסיס קינוחים. ראו הוזהרתם: אם אתם דיאטטיים, אל, אל, פשוט אל תיכנסו לארוחת הערב. 
 
המלון ממוקם בקיבוץ הגושרים בגליל העליון והוקם על שרידי ארמון החורף המרהיב של האמיר פע'ור, השליט העותמאני של צפון עמק החולה ורמת הגולן.
הוא מוקף בפלגי מים טבעיים של נחל דן הזורמים בסמוך לשטח המלון והחדרים, במעיינות ציוריים, בחורש סבוך הטובל במרחבי דשא ירוקים, צל עצים ושבילי הליכה מוסדרים לצד גשרי עץ החוצים את זרימת הנחל. כך משתלב הטבע בחדרי המלון המעוצבים בסגנונות שונים. המלון מקדם בכל תכניו אורח חיים בריא, ספורט, תזונה נכונה ונפש, וכן דוגל בגישה ירוקה ואקולוגית, למען שמירת הטבע ואיכות הסביבה, באופן ניהולו ובערכים והתכנים המועברים לנופשים. מופעלות בו מערכות מיחזור ומערכות אנרגיה ידידותיות לסביבה.
 
הארוחות במלון מוצעות גם למי שלא לן במקום. מחיר ארוחת בוקר 80 שקלים, ארוחת ערב בימי חול 165 שקלים וביום שישי 190 שקלים. בדרך חזרה הביתה, דרומה, יהיה לכם מספיק זמן להצטרף לפחות לעוד חמש קבוצות פייסבוק חדשות.
"הגושרים - מלון בטבע", קיבוץ הגושרים, 6816001–04
חדשות האוכל - טעם העמק
יש לנו בקהל מישהו שגר בעפולה? הנה, שלא תגידו שמתעלמים מכם: "יולה בר" הוא מוסד חיי לילה ותרבות מוכר בבירת העמק, שחגג עשור לאחרונה בהפקת ענק. כעת פותח הבר את שעריו לאלו המחפשים חוויה קולינרית ומציע ליין חדש בימי חמישי. בכל יום חמישי בערב יציע השף מאור אופק (קורדליה, שילה, קימל בגלבוע) ארוחת טעימות בת שמונה־עשר מנות הכוללת מנות ראשונות, לחמים, מנות עיקריות וקינוח. הוא שואב השראה מכלל המטבחים, עושה שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים, ונותן להם את האינטרפרטציה שלו. בין שלל המנות יש גם מנות ספיישל מתחלפות, לפי מצב רוחו של השף: סלט קפרזה של עגבניות שרי הכולל בייבי מוצרלה, בזיליקום, ביצים צבעוניות עם קרם חצילים שרופים ופטה, קוויאר ובלסמי. סשימי של טונה אדומה, מנגו, קארי צהוב וקראנץ' קדאיף שקדים וזרעי כוסברה. מיני קרואסון אסאדו בבישול ארוך מפורק מהעצם עם ירקות שורש, איולי צ'יפוטלה, אורוגולה ובצלים כבושים. המזמינים את ארוחת הטעימות, יוכלו ליהנות גם מריפיל חופשי לאורך הערב של יין הבית - אדום או לבן, של יקב ברקן.

מחיר לסועד: 125־185 שקלים (תלוי אם הארוחה כוללת יין). 
יולה בר, החשמל 3, עפולה, 050־6981321