רון פרושאור, ראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית במרכז הבינתחומי בהרצליה, נאם בוועידה הדיפלומטית של הג’רוזלם פוסט, והודיע ​​כי הדיפלומטיה עוברת שינוי וטרנספורמציה גדולים, והזהיר כי “דיפלומטיה היא אמנות משתנה, וכי אלה שלא ישתנו - ייכחדו”.
 
פרושאור, אחד הדיפלומטים המנוסים ביותר בישראל, ששימש כנציג הקבע של ישראל באו”ם (2011־2015), שגריר ישראל בבריטניה (2007־2011) ומנכ”ל משרד החוץ (2004־2007), הסביר את הפילוסופיה שלו מאז שעבר לעולם האקדמיה, “כדי לחשוב מחוץ לקופסה, ראשית עליך לדעת מה יש בה. מקצועיות היא לדעת מה יש בתוך הקופסה - ולדעת מה בפנים, זו עבודה קשה”. מסיבה זו, הסביר פרושאור, מכון אבא אבן הציג את פרס InnoDip לכבוד חדשנות בדיפלומטיה בוועידה הדיפלומטית של הג’רוזלם פוסט.
 
פרושאור ויניב כהן, מנכ”ל מכון אבא אבן, העניקו את פרס InnoDip לשלושה ארגונים חדשניים - HealthCare Israel - על חידושי הבריאות והחיסכון בעלויות שהם מספקים לעולם; חדשנות: אפריקה - ארגון אמריקאי־ישראלי שמביא טכנולוגיות סולריות, מים וטכנולוגיות ישראליות לכפרים אפריקאיים; ותיקון עולם מייקרס - תנועה קהילתית עולמית, שיוצרת ומפיצה פתרונות סבירים לאתגרים מוזנחים של אנשים החיים עם מוגבלויות, קשישים ועניים.
 

“דיפלומטיה כבר לא נוגעת לעסקאות בינלאומיות בדלתיים סגורות”, אמר פרושאור. לדבריו, “מכון אבא אבן יתמקד בדיפלומטיה חדשנית. האתגרים הולכים וגדלים והופכים מורכבים יותר. הדיפלומטיה חייבת לחדש ועכשיו”.