הדיסקו היה לאחת התופעות המוזיקליות והתרבותיות המשפיעות והבולטות בסבנטיז: הוא היה סמל לשחרור וחופש מיני, לקוד לבוש ולמוזיקה שגורמת לקום מהכסא ופשוט לרקוד עד אובדן חושים.



כשהסרט "שיגעון המוזיקה" בכיכובו של ג'ון טרבולטה יצא בשנת 1977 קיבל הדיסקו, שעד אותו רגע היה בעיקר במחתרת, לגיטימציה בינלאומית ואת הגושפנקא להיותו הדבר הכי לוהט של העשור. כל העולם נשטף בסגנון הדיסקו וגם אצלנו, בישראל, הדיסקו הפך ל"רגליים של המדינה", כדברי גברי בנאי בסרט הדיסקו הפולחני "שלאגר".





בפודקאסט הנוכחי של "מילים ולחן" חזר דודי פטימר עם שיק ופדלפון למיטב להיטי הדיסקו העבריים ששטפו את הארץ וגרמו למדינה שלמה לרקוד, דרך כמה הקלטות נדירות מאד והסיפורים מאחוריהם.



כך למשל חשף בפודקאסט ביצועים נדירים מאד של יזהר כהן מבצע את "כוכבי שקע" (פרח הלימון) של ג'ו עמר בגרסת דיסקו ואת גלי עטרי מבצעת את "על גבעות שייך אבריק" בניחוח דיסקוטקים.





לצד אמנים מוכרים כצביקה פיק, עפרה חזה, ריקי גל ("חסידיסקו"), שרי, שלמה ארצי, דורי בן זאב, יהורם גאון ויגאל בשן ש"חטאו" בשירי דיסקו טרנדיים, השמיע פטימר גם כמה מכוכבי הדיסקו שפעלו בשנות ה-70 ולא שרדו את מבחן הזמן אלא נעלמו מהתודעה יחד עם דעיכת הדיסקו.



הזמר חיים צדוק ששר בפסטיבל הזמר 1979 את "רקדי את הקצב הזה" וממשיך כיום להקליט שירים, הזמר ויק תבור ששר את "דארלינג איי לאב יו" (שיר אהבה) ויצא במקביל לאפיזודה קצרה ב"אחים והאחיות" (כיום מתגורר בגרמניה) והזמרים שלמה חביב ואבי חביב שחיים בארצות הברית ועדיין מוסיפים להופיע, אך בישראל נחשבים לאנונימיים.



בפודקאסט הושמע גם שיר הבכורה של הזמר זהר ארגוב משנת 1977. עוד בטרם נחשב ארגוב לכוכב זמר מזרחי, הוא ניסה מזלו כזמר דיסקו והקליט את "ילדה חיכיתי שנים" שכתב עבורו משה נגר. השיר, שנשמע רחוק מארגוב שאנחנו מכירים, נחל כישלון מוחץ ואולי בשל כך, הבין ארגוב שעליו לעשות "הסבה" מזמר דיסקוטקים לזמר ים תיכוני.





ארגוב לא היה הזמר היחיד ששר דיסקו, ואבנר גדסי, שימי תבורי ובני אלבז גם הם ניסו לשחק אותה סטייל טרבולטה ו"נטשו" לרגע את הסגנון הים תיכוני לטובת להיטי דיסקו רגעיים שלמעט "בלילה בחצות" של שימי תבורי, לא הותירו חותם כלשהוא.



עוד סיפר פטימר בפודקאסט כי השיר "בלב אחד" (סאלאם עלייכום) שביצעה חדוה עמרני בפסטיבל הזמר 1978 הגיע לתיקו יחד עם "אבאניבי" של יזהר כהן ולהקת אלף בית, מה שהקנה לשיר סיכוי טוב לייצג אותנו באירוויזיון. כיוון ששירה של עמרני קיבל ניקוד יותר נמוך מ"אבאניבי" בהצבעות למקום הראשון, הוא הפסיד בהפרש קצר לכהן והשאר היסטוריה.



בשנות ה-80 וה-90 הדיסקו, בעולם ובישראל, דעך אך בשנת 2003 באלבום "קובי" של להקת "הדורבנים" שהוקדש כולו לתקופת וסגנון הדיסקו, הוא חזר ובגדול ולמעשה גם כיום, בשירי דאנס למיניהם של אמנים כאייל גולן, שרית חדד ועומר אדם, ניתן למצוא השפעה של דיסקו.