אמש פורסמה בחדשות 12 כתבה שסיקרה את הפגנת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו שלשום בתל אביב, בה נשמעו קללות רבות על אנשי התקשורת ואף הקריאה לעבר פרשן חברת החדשות אמנון אברמוביץ' "תישרף שוב". ליאון בן עטר, המפגין שהשמיע את הקריאה, הסביר בתוכניתה של סיוון כהן ב-103FM כי הוא מתנצל אם פגע בגופו של אדם, אך עם זאת המשיך לטעון כי "התקשורת בישראל מושחתת". לשיחה הצטרף גם הכתב יוסי מזרחי שערך את הכתבה.
בן עטר: "אני מרגיש בסדר גמור עם הדברים שאמרתי כי הגיעו מים עד נפש. אנחנו לא יכולים יותר. אנחנו מתקיימים במדינה כל כך רעה. כאילו אנחנו שתי מדינות – מדינת ישראל ומדינת תל אביב. לא יכול לקרות מצב בו משפילים ראש ממשלה 24/7 ולא מפסיקים. אם זה גיא פלג, אם זה אברמוביץ', אם זה בן ארי ואם זה שי ניצן ואף אחד לא משאיר מקום להגיד מילה טובה על ראש הממשלה".
 
עמית סגל ואחרים לא אומרים מילים טובות על ראש הממשלה?

בן עטר: "רק עמית סגל וערוץ 20. כל התקשורת הזו היא שמאלנית ומושחתת שעושה פה מה שהיא רוצה במדינת ישראל. אחד כמוני שפתח את הפה שלו אחרי כל כך הרבה שנים סוף סוף פותח את הפה וכל התקשורת מחפשת אותי כדי להבין מה קרה לי באותו היום. לא קרה לי כלום".
 
אמנון אברמוביץ' הוא גיבור ישראל.
בן עטר: "אני לא רואה אותו כגיבור ישראל. אני רואה אותו אויב ועוכר ישראל. הוא מנסה להביא מדינה פלסטינית על הראש שלנו. שהמחבלים שנמצאים בעזה יגיעו אלינו הביתה".

 

מדובר באדם שנפצע באורח קשה ומשלם מחיר כל חייו בעקבות פציעה שקרתה במהלך שירותו הצבאי, בזמן שהגן על מדינת ישראל. איך אתה יכול לומר עליו שהוא יישרף שוב? אתה לא מתנצל על כך?
בן עטר: "אם אנשים יושבים במסך הטלוויזיה ב'ערוץ 12' וקוראים קדיש על ראש ממשלת ישראל בשידור חי בלי בושה, זאת אומרת שהם רוצים שראש הממשלה שלנו ימות. אחרי רצח רבין האשימו את נתניהו, נתניהו לא שלח אף אחד לרצוח. הוא פוליטיקאי מהחדים במדינת ישראל ומהחזקים בעולם. רק בישראל לא אוהבים אותו כי בשמאל כי הם לא מצליחים לקבל את המקום שלהם. הם חושבים שהמדינה היא של אבא שלהם ואנחנו לא ניתן להם את זה. אנחנו מדינת ישראל והם מדינת תל אביב. נלחם בהם עד הסוף. אין לי בעיה להתנצל בפני אברמוביץ' בעקבות דברים שנאמרו מתוך כעסים. אבל שגם הוא יתנצל בכך שאמר קדיש לראש ממשלת ישראל".
 
בפני אברמוביץ' אתה מתנצל על הדברים?
בן עטר: "אני מתנצל על כל מילה קשה שאמרתי. אם פגעתי במישהו אני לוקח את המילים שלי בחזרה. אבל שתדעו, אני מקווה שהם יירגעו, אחרת זה יחזור על עצמו. אני חולה פסוריאזיס וכל הגוף שלי פריחה בגלל אמנון אברמוביץ' ומגיא פלג".
 
מה נותן השיח הזה? השיח הזה מוביל אותנו למלחמת אחים. למה אלימות? למה קללות?
בן עטר: "אם יושב אחד כמו גדעון סער בתוך הליכוד, שהוא גיס חמישי, ואומר שכל מי שהיו בהפגנה הם המיעוט הטיפש והסתום – זה אומר משהו".

גדעון סער הוא ליכודניק.
בן עטר:
"בשבילנו הוא איש מרצ. הוא גמר אצלנו".


גדעון סער הוא איש מרצ?
בן עטר:
"הוא גמר את הקריירה הפוליטית שלו. הוא יכול לחזור למרצ. אין לו מה לחפש בליכוד. הוא לעולם לא יהיה ראש ממשלה. תשאלי את הציבור מה הם חושבים עליו".
 
איך התארגנה ההפגנה? איך הגעת אליה?
בן עטר: "היה פרסום בפייסבוק ואני אישרתי שאני מגיע. הייתה תחבורה ציבורית והגענו".

היה מי שארגן את זה?
בן עטר: "לא. אנחנו מכרמיאל וכולנו רואים את ערוץ 20".

יוסי מזרחי מצטרף אלינו לשיחה ושומע את הדברים. היית שם וסיקרת את האירוע. 
מזרחי: "לא היו שם הרבה כתבים, היינו אני, הצלם והמקליט. לא פנינו אליו. הוא פנה אלינו, הכל מוקלט והוא עצמו אישר את הדברים. אחרי כל מה שהוא אמר, אחרי יממה שעברה הוא לא מתנצל, לא מתחרט ולא מבין את חומרת העניין".
 
בן עטר: "שאלתי מאיזה ערוץ אתם וישר סובבתם את הראש ואז התחלתי להגיד לכם דברים. הראיתם רק את הביזיון. לקחתם מה שרציתם".
מזרחי: "אתה מוזמן לחדר העריכה. קיללת מההתחלה ועד הסוף וכששאלתי אותך מאיפה הניסיון המשפטי שלך שאתה מדבר על תיקי נתניהו וסיפרת שאתה עבריין ושישבת בכלא כמה פעמים".
 
בן עטר: "יש לי עבר פלילי ואני מכיר את חוקי בית המשפט. עברתי מספיק בחיים פה 57 שנים".
 
עכשיו אתה מספר כאן שאתה עם עבר פלילי. לחזור לכלא אתה לא רוצה, לא חבל לך על ההתנהגות הזאת?
בן עטר: "אין לי סיבה לחזור לכלא. יאיר לפיד נתן 3 וחצי מיליון שקל ל'ידיעות אחרונות'. מישהו הזמין אותו לחקירה? בני גנץ לקחת 4.5 מיליון שקל ממשטרת ישראל בלי הסכמים ובלי חוזה. למה לא מעלים את זה".  
מזרחי: "אני לא אכנס לוויכוח עם העבריין מכרמיאל. מה שחשוב לומר כאן זה שאת הדברים האלו לאון שמע לא מתיקי חקירה כשקרא את החומר המשפטי בספרייה. הוא קיבל את המסרים הללו מאיזשהו מקום. לאון הוא דוגמה לכך שאנחנו רואים איך המסרים מתקבלים ומופנמים ומה התוצאה של אותם הדברים".
 
יש טענות לגיטימיות שיכול להיות שבחלק מהדברים הוא גם צודק. אפשר להתווכח על זה. אבל יש עניין של הסתה. מאיפה אתה ניזון בכל האינפורמציה הזאת?
בן עטר: "אני כל היום בתקשורת. ריבונו של עולם. אני שומע ורואה מה עושים לראש הממשלה שלי. איך קורעים אותו לגזרים. אתם לא יודעים שכולם נגד ביבי נתניהו? אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אנחנו נארגן עוד אוטובוסים ונעשה הפגנה גדולה בכיכר מלכי ישראל, לא כיכר רבין".

למה לא כיכר רבין?
בן עטר: "כי בעיני זו לא כיכר רבין. רבין לא הביא לי שום מורשת, הוא הביא עלינו אינתיפאדה ודברים קשים מאוד. הוא גרם לקרע ענק".

בוא נכבד את זכר ראש הממשלה שנרצח, יצחק רבין ז"ל.
בן עטר: "ראש ממשלה נרצח, הכל טוב ויפה".

הכל פה לא כל כך טוב ויפה.
בן עטר: "ראש הממשלה נרצח וזה הכל משמיים, הכל נכתב. מי שרוצה להחזיר שטחים... הנה אריק שרון... אלוהים הקפיא אותו שמונה שנים".

אולי גם כתבי האישום של נתניהו משמיים?
בן עטר: "כתבי האישום לא מהשמיים, הם מהפרקליטות, מהיועץ המשפטי לממשלה והמשטרה המחורבנת. אני מתנצל על מה שאמרתי על אמנון אברמוביץ' זה יצא לי מכעס ומזעם. אני יושב את הבית ואוכל את הלב שלי כשהוא פותח את הפה שלו. אני לוקח את המילים האלה בחזרה".