ברוכים הבאים לגלקסיית "הליקון", חלומו הרטוב של כל בירוקרט והנוף למשחק ה-RPG הנפלא The Outer Worlds, שמציג משחקיות מדהימה לצד עלילה מרתקת שלוקחת בחשבון את החלטות השחקן ודמויות בלתי נשכחות.



המשחק החדש שפותח על ידי Obsidian Entertainment ומופץ על ידי Private Division אולי יזכיר לכם את האווירה והמשחקיות של סדרת FALLOUT, אבל The Outer Worlds מספק את הסחורה בכל תחום שבו כשלה ההוצאה האחרונה של FALLOUT, בין אם ברמה הגבוהה של הגרפיקה ועד השימוש החכם בדמויות ה-NPC שמלוות אתכם במהלך הסיפור המרתק שמציע הכותר.



הסיפור שמאחורי "העולמות החיצוניים" הוא פנטסטי, אתם מתעוררים לאחר תקופה ארוכה שהייתם קפואים על ספינת חלל, רק בשביל לגלות שהאוטופיה הקולוניאליסטית שהבטיחו לכם הפכה לסיוט תאגידי שהשתלט על העולם המוכר. זה התפקיד שלכם, יחד עם מדען מטורף ועוד כמה חברים שאתם אוספים על הדרך, להציל את חבריכם לספינה ואת העולם כולו, והתסריט כולו בידיים שלכם.


החופש לבחור הוא הדבר שהכי מאפיין את המשחק, מתחילתו שבו עליכם לבחור את המין והנתונים הסטטיסטיים של הדמות שלכם. הבחירות אלה יחליטו באיזה צורה תתקדמו במשחק, אם זה עם כוח פיזי ומהירות או חוכמה ועורמה, כמו במשחקי RPG רבים גם כאן הדרך להשלמת המשימה חוצה בין דיפלומטיה לכוח ברוטאלי. אבל הבחירות לא נגמרות כאן, תוכלו להמשיך לשדרג את הדמות והיכולות שלה, בין אם המנטאליות או האופציות השונות לשימוש בנשקים ויכולות ההתגנבות שלכם.



הסיבה שהאופציות האלה כה חשובות היא ההשפעה העצומה שלהן על העלילה, שמציעה חופש כמעט מוחלט. מהרגע שהמסע שלכם מתחיל אתם תאלצו לבחור האם הדמות שלכם שוחרת שלום או מחרחרת מלחמה, מראה חמלה או אכזריות כלפי אויביה ואולי הכי חשוב מכולם לאיזה מהפלגים השונים או קבוצות הכוח במשחק אתם רוצים להצטרף ולעזור – כל בחירה שתעשו תשנה בצורה מהותית את סוף הסיפור.


בשאר האספקטים "העולמות החיצוניים" לא שונה ממשחקי RPG אחרים, אבל הוא מצטיין בהם. סכמת הלחימה טובה מאוד ויש מגוון נאה של נשקים ושדרוגים, העלילה כתובה בצורה מצוינת, מלאה בהומור שחור ודמויות מעניינות עם סיפורי רקע טובים ולמרות שזה ניתן לבחירה לא היה לי ספק שאני מצרף אותם איתי למסע.



מבחינת גרפיקה המשחק עולה על כול הציפיות, המפתחים עשו עבודה מצוינת ביצירת העולמות החדשים ולהנגיש אותם בצורה החיה ביותר, בין אם זה כמות הפרטים על הקרקע או בשמיים הנהדרים. היכולות הוויזואליות כל כך טובות שרוב הזמן תרצו פשוט להסתובב ולגלות אזורים חדשים בלי קשר ליעד שאליו תצטרכו להגיע. עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק. הכותר THE OUTER WORLDS זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.