יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן נפגש הערב (חמישי) בתל אביב עם נציגי כלי התקשורת בשפה הרוסית והתייחס להתבטאויותיו על כך שבנימין נתניהו לא היה מוכן ללחוץ על החרדים ובכך מנע מישראל ביתנו כניסה לקואליציית ה-63. ליברמן אמר: "בכל המגעים שלנו עם נציגי הליכוד והמפלגות החרדיות הבהרנו כי קיימת חבילת מינימום של הדרישות שממנה מפלגת ישראל ביתנו לא תרד מילימטר. זה בגדר 'take it or leave it'". 
הוא ציין כי "החבילה כללה חמישה סעיפים עיקריים - חוק הגיוס עם כל הפסיקים והנקודות כמו שהועבר בכנסת בקריאה הראשונה, ביטול חוק המרכולים, גיור על- ידי רבני ערים, כמו שהיה מקובל עד שנת 1994. ללא פיקוח של הרבנות הראשית כי משמעותה היא אך ורק פסילת את רבני האירגון "צהר". ליברמן הוסיף: "נישואין אזרחיים ללא מגבלות, לכל אחד ואחת ולא רק לפסולי חיתון, כמו שדרשו החרדים ומתווה הכותל".
לדבריו, המגעים המדוברים התקיימו לאחר הבחירות האחרונות והופסקו לפני כמה שבועות ללא שום תוצאה. "מהר מאוד התברר כי החרדים לא מוכנים לויתורים , על כל סעיף ברשימת התנאים של "ישראל ביתנו" הם הביאו הסתייגויות רבות והמגעים הגיעו למבוי סתום.  לצערי נתניהו לא היה מוכן להפעיל לחץ על החרדים ולא להפרד מהם. מבחינתי הסקנה היא ברורה: נתניהו מוכן להקריב את הקהילה של יוצאי ברית המועצות על מזבח הברית האסטרטגית שלו עם המפלגות החרדיות".

בהמשך המפגש התייחס ליברמן להאשמות נגדו מצד ראש הממשלה, ואמר: "קשה לי לקבל את הטפות המוסר של נתניהו בשום תחום. בשנת 1995 מפלגות רק"ח ומד"ע החליטו להגיש אי אימון בממשלת רבין . זאת על הפקעת קרקעות במזרח ירושלים. נתניהו החליט שהליכוד יצטרף בהצעת האי אימון הזו. אז משרדי היה בקומת ה-13 במצודת זאב. ירדתי לקומה ה-12, ללשכתו של נתניהו, ואמרתי לו 'אתה עושה טעות חמורה. זה לא מתקבל על הדעת'". לטענתו, הוא עדיין זוכר את התשובה של נתניהו - "איווט, כאשר יש אופציה להפיל יריב פוליטי מהשלטון, לא חושבים פעמיים".
"כאשר כיהן כיו"ר האופוזיציה, טען בנימין נתניהו בריאיון לחדשות 2 כי ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט צריך לפרוש מתפקידו בשל החשדות החמורים נגדו", הזכיר ליברמן, "קיים חשש שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי. ערב בחירות 2009 נתניהו התייצב מול המצלמות בכניסה לעיר אשקלון והתחייב למותת את שלטון החמאס. היום הוא מאפשר הזרמת מיליונים והטבות נוספות לאירגון הטרור הזה". הוא הדגיש: "נוכח כל הנאמר איני מקבל שום הטפות המוסר מצידו של בנימין נתניהו".
כאשר נשאל ליברמן, האם לדעתו כל ניסיונות להקים קואליציה מוצו ופני המדינה לעוד מערכת בחירות, אמר: "אני עדיין משוכנע כי הפתרון הטוב ביותר הוא ממשלת אחדות לאומית. אני מקווה שבשבוע הבא כל מי שמאמין באפשרות זאת, יפעיל לחץ על ראשי כחול לבן ועל נתניהו, כל אחד מהם חייב להתגמש משום שהאלטרנטיבה היא גרועה בהרבה". ליברמן הוסיף במהלך השיחה כי ייפגש ביום ראשון עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "נעשה מאמץ נוסף לקדם ממשלת אחדות", הדגיש.