תכנית הקאלט שנות ה-80 בערוץ 13, תחזור מחר אל מסכי הטלוויזיה בעונה חמישית. היום (שישי) שוחח הקומיקאי שלום אסייג עם ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM, לרגל החזרה המרגשת, וסיפר קצת על המקור לכתיבת הסדרה, הלוא הוא חייו להורים עולים חדשים ממרוקו ועל החיים בפריפריה: "קל לי לשחק את הדמות כי אני שותף לתהליך הכתיבה".



"אני חי את הדמות הרבה יותר חזק", הודה השחקן שלום אסייג, "קל לי לשחק את הדמות כי אני שותף לתהליך הכתיבה. מעבר לזה הסדרה שלי הביאה משהו שטרם נראה בטלוויזיה, הרי רוב הסדרות התעסקו בתל אביב, ואף פעם לא באמת ראו בית מהפריפריה. אף פעם לא הראו על המסך משפחה מרוקאית עם המבטא שלה, והקשיים שלה. בלי פשע ובכי, פשוט משפחה. לשמחתי הרבה, רשת היו מספיק אמיצים ללכת איתנו". כשנשאל אם הוא מזדהה עם המושג ישראל השנייה אמר "היום בעידן הרשתות החברתיות זה פחות מורגש, אף פעם לא הרגשתי שדפקו אותי, וזה בעיקר בזכות ההורים של". 





"הם לא התעסקו בנושא הזה בכלל, לא היה להם זמן. הם היו צריכים לגדל שמונה ילדים. אף פעם לא אמרו לי שאני לא אצליח כי אני ממוצא מזרחי". 


בהמשך השיב לשאלה איך הוא מתמודד עם הביקורות שלא תמיד מחבקות את העבודה המשותפת שלו ושל אחיו התסריטאי של התוכנית, ואמר: "הביקורות הלכו והשתפרו בצורה משמעותית, אחרי שירד להם האנטי האוטומטי הם עצרו להסתכל רגע והבינו שיש פה משהו, אבל זה לא מטריד אותי. גם בתחילת דרכי הביקורות לא פרגנו מי יודע מה, אבל אני כבר 25 שנה בתעשייה הזו, וברוך השם אנחנו מצליחים. הקהל אוהב אותנו ואנחנו עושים פה שירות ענק ומביאים לצופים אפשרות לראות פרצופים נוספים על המסך".

כשנשאל מה דעתו על הפלונטר הפוליטי אמר אסייג: "זה מאוד מבאס שהולכים לבחירות, זה מטריד אותי וצריך להטריד כל ישראלי, אבל כולם צריכים לעשות בדק בית - גם הימין וגם השמאל. בחירות נוספות זה מעשה לא אחראי בכלל".

לסיום התייחס אסייג לידיעות כי נחקר השבוע במסגרת פרשת שחיתות ציבורית, וטען שהכותרות יותר מפוצצות מהמציאות, "אין לי שום תלונה, לדעתי מכל דבר לומדים משהו, לכל דבר יש סיבה ואירועים כאלה ממקדים אותנו בדברים מסוימים".