יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, חשף היום (שישי) בפוסט בפייסבוק את דרישות מפלגתו בנושאי דת ומדינה, והפציר בראש הממשלה בנימין נתניהו וביו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים ממשלת אחדות. "אנחנו נמצאים כפסע אחד מבחירות שלישיות מיותרות. תשאירו את כל ה'פילפוליטיקה' בצד", כתב ליברמן.



בפתח דבריו הבהיר ליברמן כי "גם היום אנו סבורים שהאלטרנטיבה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות שלא קמה בגלל הגחמות האישיות של ראשי שתי המפלגות הגדולות - מי הראשון בראשות הממשלה, מי השני, באיזה יום תערך הרוטציה וכו'. האלטרנטיבה הגרועה ביותר היא בחירות שלישיות". 
כמו כן, הוא חשף את דרישות מפלגתו, במסגרת המשא ומתן, בנושאי דת ומדינה. בין היתר, ציין ליברמן כי הדרישות שהוצגו הן העברת חוק הגיוס ככתבו וכלשנו, ביטול חוק המרכולים, גיור על ידי רבני עיר, נישואים אזרחיים לכל מי שיחפוץ בכך ללא מגבלה וללא צמצום הנושא אך ורק לפסולי חיתון, אשרור מחדש של מתווה הכותל כפי שאושר בזמנו בממשלת נתניהו, ותחבורה עירונית בשבת על סמך החלטת ראש העיר ומועצת העיר ובהתאם לאופי האוכלוסייה בכל ישוב ויישוב. יו"ר ישראל ביתנו ציין כי "חבילת המינימום הזאת תקפה גם היום לכל המתעניינים". 


יו"ר ישראל ביתנו תקף גם את כחול לבן, וציין כי הוא "דוחה את טענותיו של ח"כ עופר שלח שישראל ביתנו מנעה הקמת קואליציה חילונית, הנסמכת על הרשימה המשותפת, שכביכול היתה יכולה לממש את האג'נדה החילונית. לצערי, ח"כ שלח טועה או מטעה בכוונת תחילה. דבר ראשון, קואליציה שנסמכת על המפלגה האיסלאמית אינה חילונית. דבר שני, מבחינה עקרונית, לקואליציה הנסמכת על ח"כים ערבים שבזמן עימות בין צה"ל לארגון טרור פונדמנטליסטי כמו הג'יהאד האיסלאמי מתייצבים לצד ארגון הטרור ומאשימים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה, אין זכות קיום במישור המוסרי". 


"בנוסף לזה", המשיך ליברמן, "כדאי להדגיש שהח"כים הערבים תמיד מתואמים עם הח"כים החרדים בכל הקשור לנושאי דת ומדינה. מה שראינו בשנים האחרונות הוא שש"ס, יהדות התורה והרשימה המשותפת יהיו תמיד מתואמות בחקיקה בנושא השירות הצבאי ובנושאי דת ומדינה. מי שראה ושמע את השבחים שהרעיפו ח"כ גפני וח"כ טיבי אחד על השני יכול לחשוב שמדובר בסיפור דוד ויהונתן. לצערי, הקואליציה של המפלגות הלא ציוניות והאנטי ציוניות מוכיחה את עצמה כברית אסטרטגית הכי אפקטיבית בכנסת ישראל". 
את דבריו חתם באומרו, כאמור כי "אנו נמצאים היום כפסע אחד מבחירות שלישיות מיותרות. לכן, אני קורא פעם נוספת לבנימין נתניהו ולבנימין גנץ תשאירו את כל 'הפילפוליטיקה' בצד ותקימו ממשלת אחדות".