רחפן אשר חדר משטח לבנון למרחב האווירי של מדינת ישראל וחזר לשטח לבנון זוהה היום (שישי) על ידי כוחות הצבא. בדובר צה"ל לא פרסמו פרטים נוספים על התקרית, שהסתיימה כאמור ללא נפגעים, וכעת מנסים לברר מהיכן הוא נשלח והאם נשא מצלמה על גופו. בתקופה האחרונה נעשה שימוש רב ברחפנים הן בחזית הצפונית והן בחזית הדרומית. רק בסוף השבוע אותר באזור גדר המערכת בדרם הרצועה רחפן. לאחר זיהוי, הוא יורט על ידי כוחות צה"ל. 
בחודש שעבר דווח ברשת סקיי ניוז בערבית כי כלי טיס ישראלי נפל סמוך לכפר כילא בדרום לבנון. לאחר זמן קצר בצה"ל אישרו זאת ואמרו כי מדובר ברחפן שנפל במהלך פעילות שגרתית באזור. "במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול נפל רחפן של צה"ל סמוך לגבול בצד הלבנוני", אמרו בצה"ל.
כזכור, האירוע האחרון בגבול לבנון היה ירי נ”ט של ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה על כוחות צה”ל בגבול הצפון בתחילת ספטמבר, שנגמר ללא נפגעים בצד הישראלי. הירי התבצע לעבר עמדה של צה”ל ביישוב אביבים במרכז הגליל ולעבר אמבולנס צבאי שחנה בסמוך. בתגובה צה"ל תקף מהאוויר את החוליה שביצעה את הירי וכן שיגר כ־100 פגזי ארטילריה לעבר המרחב שממנו שוגרו הטילים.

ירי הטילים תאם את הצהרותיו של מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה כי אינו מגביל את תגובת ארגונו לתקיפת המל”טים ברובע הדאחייה בביירות כשבוע לפני כן, שיוחסה לצה”ל, לאזור המריבה בגזרת חוות שבעא (הר דב). ואכן מתקפת חיזבאללה כוונה הפעם לגזרת אביבים.