אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (שישי) באזור המועצה האזורית אשכול, שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה, ומהמועצה האזורית אשכול נמסר כי זוהתה נפילה בשטח פתוח. בתגובה לשיגור, חיל האוויר תקף עמדת חמאס ברצועת עזה.

כשעתיים לאחר מכן, נשמעה אזעקה בעוטף עזה ובאזור אשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה ירי שאינו רקטי משטח רצועת עזה לעבר ישראל. מערכת ההתרעה הופעלה כנדרש, לוחמי הגנה אווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט בפועל".

האזעקה נשמעה שעות ספורות לאחר הודעת משרד הבריאות הפלסטיני על כך שנער בן 16 נהרג מאש צה"ל סמוך לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. בנוסף לכך, נפצעו ארבעה פלסטינים נוספים. כאמור, ברצועה הודיעו השבוע כי ההפגנות על הגבול יבוטלו. עם זאת, עשרות פלסטינים הפגינו סמוך לגדר הגבול. 
ההפגנה היום נערכת בתום שבוע מתוח בגבול רצועת עזה. בלילה בין שלישי לרביעי הופעלה אזעקת צבע אדום במרחב עוטף עזה ובעיר שדרות בעקבות שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי לוחמי כיפת ברזל יירטו שיגור אחד. במד"א אמרו כי לא התקבלו קריאות על נפגעים, למעט אישה שנחבלה בגפיים כשהייתה בדרכה למרחב מוגן. היא טופלה על ידי צוותי הרפואה.

צה"ל הודיע כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הלילה. "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל", נכתב בהודעה. בהמשך הלילה פרסם צה"ל הודעה על תקיפות של יעדים נוספים, בהם תשתית תת-קרקע. שר הביטחון, נפתלי בנט, הגיב בציוץ בטוויטר לירי ואמר כי "דין טיל שלא פגע כטיל שפגע. מי שיורה - חוטף".