מלחמת הכיכרות נמשכת: בעקבות הפגנת הימין ברחבת מוזיאון תל אביב השבוע תחת הססמה "לעצור את ההפיכה השלטונית", נערכה הערב (שבת) בכיכר הבימה בתל אביב הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בקריאה: "נתניהו תתפטר, ישראל חשובה יותר". לעצרת הגיעו מעל 5000 בני אדם. ההפגנה התקיימה על רקע הודעת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתבי אישום חמורים נגד ראש הממשלה. בתנועה טוענים כי נתניהו אינו יכול להמשיך בתפקידו ושעליו להתפטר לאלתר ולהילחם על חפותו כאזרח פרטי. מנגד מתקיימת הערב הפגנה נוספת של תומכי נתניהו מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.



"כפי שאמר נתניהו בעצמו בחקירות אולמרט – 'לראש ממשלה השקוע עד צוואר בחקירות אין מנדט ציבורי ומוסרי'", אמרו בתנועה. "אם זה נכון לחקירות – זה נכון פי כמה וכמה לגבי ראש ממשלה שבקרוב יתיישב על ספסל הנאשמים ויצטרך להגן על עצמו בבית המשפט".


רוני מילוא. צילום: אבשלום ששוני


בין הדוברים בהפגנה: מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ, ח"כ לשעבר מיקי רוזנטל ויו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא. בין המשתתפים היו שניים מוותיקי הליכוד - חברי הכנסת לשעבר מיכאל איתן ורוני מילוא. "לא יהיה מצב שאדם שמואשם בשוחד ינהיג את המדינה הזו", אמר מילוא בנאומו. בהפגנה הונפו שלטים רבים בהם נכתב: "שוויון ושותפות במקום הסתה וגזענות", "פרשת הצוללות - ועדת חקירה עכשיו", "זמנך עבר" ו"נאה דורש - נאה מקיים".
 
מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ, אמר בנאומו: "התהליך של המתקפות על המשטרה והפרקליטות יביא לכאוס ברחובות, שימוש באלימות וגם ביריות. זה פיגוע חברתי שפוגע בחוסן הלאומי. אי אפשר לתפור תיקים. נתניהו, אתה בעצמך תפרת את התיק הזה".

צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני