עוד סמל תל אביבי ייכנס השבוע להסטוריה. המבנה המיתולוגי בדרך סלמה 117, בו פעלו בעבר קולנוע זהר ומועדון הליקוויד, צפוי להיהרס השבוע ובמתחם ייבנה בניין מגורים. תל אביבים ותיקים זוכרים בנוסטלגיה את הימים של קולנוע זהר, שהחל לפעול במתחם עם קום המדינה. "הקולנוע הזה גם היה מקום למפגשים חברתיים", סיפרה בקי, תושבת ותיקיה בתל אביב.
 
לאחר שקולנוע זהר נסגר, פעלו במתחם משנות ה-80' מועדונים, שבישרו את עידן חיי הלילה בעיר ללא הפסקה. בין המועדונים בלט מועדון הליקוויד, שנחשב לאחד מהסמלים של הגל החדש של רוק ומוסיקה אלקטרונית בסגנון שנראה עד אז בלונדון וניו יורק. חיי הלילה של המבנה הוותיק לא פסקו לרגע. גם כאשר השתנתה האופנה הבליינים המשיכו להגיע למועדונים שהוקמו במבנה של סלמה 117 – זה המשיך עם מועדון קו-מילניום שהחל לפעול בסוף שנות ה-90', והמשיך לפעול בשמות שונים עד השנים האחרונות ממש – כשפעל בו מועדון ה-Ku.

הבניין החדש שייבנה. הדמייה באדיבות ewave nadlan

 
עד לפני שנה-שנתיים סופי השבוע המשיכו לרכז אל המקום אלפי מבלים שמילאו את המועדון, את הרחוב ואת הסביבה. כמחווה לעבר של המקום יזמה ביום שישי חברת Ewave Nadlan, המנהלת את פרויקט הנדל"ן, תערוכה ומיצג וידאו שנפתחה למהלך סוף השבוע. התערוכה כללה עבודות גראפיטי, מיצג וידאו-ארט, ותאורה אותו הקימו עשרה אומנים, אשר אליהם הצטרפו שישה דיג'ייז שמילאו בפעם האחרונה את חלל המבנה בצלילים. במקום התקיימה תערוכת גראפיטי ססגונית, מסיבת ריקודים והופעות חיות.

את המבנה הוותיק, שראשיתו בימי קום המדינה, יחליף מבנה מגורים מודרני בן עשר קומות ו-43 דירות. הבנייה החדשה הינה חלק מתהליך ההתחדשות העירוני שחווה בשנים האחרונות דרום תל אביב. אסף כהנר, מנכ"ל חטיבת השיווק בחברת Ewave Nadlan, ציין כי "מדובר באקט מחווה לבניין, אך יותר מכך מחווה לדורות של אנשים שבילו במקום, נהנו, גדלו והתבגרו בו".