אחרי שהייתה מחלוצות הערים בישראל שגומלות את גני הילדים והפעוטונים מכלי האוכל החד־פעמיים, ל"מעריב" נודע כי בשבועות האחרונים הבשילה בעיריית תל אביב־יפו החלטה ראשונה מסוגה ברשויות המקומיות בישראל, שלפיה משרדי העירייה בכל המטות והאגפים שלה יהיו בקרוב גם הם חפים מהנגע הסביבתי של כלים חד־פעמיים.



בכך הופכת עיריית תל אביב להיות הרשות המקומית הראשונה בארץ שבעצמה מובילה את המאבק בהתמכרות מקומות העבודה בישראל לזיהום הפלסטיק החמור ששוטף את העולם. בעיריית תל אביב־יפו מאשרים את הדברים, ומסרו בתגובה לפניית "מעריב": "כחלק מהמהלך העירוני למיגור השימוש בכלים חד־פעמיים ופלסטיק במערך ההסעדה העירוני בגנים ובבתי הספר, החל מינואר 2020 יחל מהלך צמצום משמעותי של השימוש בכלים חד־פעמיים מפלסטיק בכל מחלקות העירייה. בנוסף, יירכשו מדיחי כלים, וצוות עירוני שמונה במיוחד לצורך זה יבדוק וימליץ על צעדים נוספים להשלמת המהלך".



ישראל מדורגת שנייה בעולם בשימוש בכלים חד־פעמיים לנפש, עם הוצאה כוללת של הצרכנים בגובה כ־2 מיליארד שקל מדי שנה. רק כעת, בשל הגירעון בתקציב המדינה, שוקל משרד האוצר להטיל מס על רכישת כלים חד־פעמיים. האיחוד האירופי החליט כבר בתחילת 2019 לאסור בכל 28 מדינות האיחוד את מכירתם של הכלים החד־פעמיים החל משנת 2021, וישראל מפגרת הרחק מאחור.



לקראת ועידת האקלים הישראלית הרביעית שהתקיימה לפני שבוע, ולפני ועידת האקלים ה־25 של האו"ם שתיפתח מחר (שני) במדריד, יצאה החברה להגנת הטבע בקול קורא לחמישים מהמעסיקים הגדולים בישראל בתחומי ההסעדה, המלונאות, ההייטק, האקדמיה, הממשל, הבנקאות והפנאי - בבקשה להתחייבות ציבורית להפסיק את השימוש בכלים חד־פעמיים.