במהלך השבוע הציבור ייקרא לנפח באמצעות לייקים באינסטגרם (אפליקציה מיוחדת) את הלב הענק שיוצב בכיכר רבין בהאשטאג הקמפיין #שימילב וידוענים רבים ביניהם: מיכל אנסקי, גלית גוטמן, ציפי שביט, רותם אבוהב, אורנה בנאי, ליטל שוורץ, מרינה מקסימיליאן, לירן כוהנר, יעל לבנטל העיתונאיות נגה ניר נאמן וענת לב אדלר וגם גברים ביניהם שלום מיכיאשווילי, רון שחר, ליאור סושרד ונמרוד הראל ועוד רבים נוספים יעלו את הלב האדום באינסטגרם שלהם ויקראו להיכנס לדף ההאשטאג #שימילב ולנפח את הלב עד לגובה 6 מטר לטובת העלאת מודעות לנושא מציל החיים. 



המטרה המרכזית: לייצר מודעות נשית לסימפטומים לאירועי לב, שכן למרות שגברים סובלים יותר מאירועי לב, אחוז התמותה הנשית גבוהה באופן יחסי כמעט פי 3 מגברים, בעיקר בשל חוסר המודעות לסימפטומים והגעה מאוחרת לעזרה (כ-59 דקות בממוצע מאוחר יותר מגבר, מה שמשפיע באופן קריטי על התוצאה של האירוע).



מספר עובדות על לב האישה:


• הלב הוא גורם המוות מספר 1 אצל נשים בעולם(רק בישראל המדובר על 3600 נשים שנפטרו ממחלות לב על נתוני הלמ"ס האחרונים שפורסמו בישראל בשנת 2016).



• סוכרת ועישון מסוכנות ללב האישה יותר מאשר ללב הגבר.



• 30% מהנשים לא יחושו תעוקה בחזה. הן יסבלו במשך כמה חודשים מסימפוטמים מקדימים לאירוע לבבי, כמו כאבים בלסת וכובד לא מוסבר באזור הכתפיים, הידיים, הצוואר והלסת. הרופאים בדר"כ לא יפנו את האישה לקרדיולוג.



• נשים שסובלות ממחלות היריון כמו סוכרת היריון ורעלת היריון עלולות בהמשך החיים ללקות בליבן, גם אם הסוכרת תעבור לאחר הלידה.



• לידה מוקדמת (מתחת לשבוע 32) ולידת תינוק שמשקלו עולה על 4 ק"ג אינם בריאים ללב האישה.



יוזמי קמפיין המודעות הם מרכז בריאות לב האישה הדסה בהובלת ד"ר דנה צפת (בוגרת הרווארד) ויו"ר איגוד הקרדיולוגים פרופסור דורון זגר.


#שימילב קמפיין מודעות מחלות לב בקרב נשים. באדיבות המרכז לבריאות לב האישה
#שימילב קמפיין מודעות מחלות לב בקרב נשים. באדיבות המרכז לבריאות לב האישה