אלליה מרפי, שהייתה האדם המבוגר ביותר החי באמריקה, הלכה לעולמה ביום רביעי האחרון בגיל 114. "בעצב גדול אנו מבשרים על פטירתה של הגברת אלליה מרפי", הכריז בפייסבוק איגוד עובדי הבריאות המאוחד. "גברת מרפי הייתה האמריקאית הוותיקה ביותר, שחגגה את יום הולדתה האחרון ביולי, כשהיא מוקפת במשפחתה, ידידיה ומנהיגי הקהילה. תנחומינו העמוקים ביותר לבתה של הגב' מרפי, רוז גרין, ולשאר בני משפחתן בתקופה קשה זו", הוסיפו עובדי האיגוד.



מרפי נולדה למשפחה בת 12 נפשות בצפון קרוליינה בשנת 1905 ועברה להארלם, ניו יורק, בשנות העשרים של המאה העשרים. לפי דיווח של CNN, היא עבדה כתופרת במשך רוב חייה, ילדה שני ילדים והתאלמנה בשנת 1953. כשמלאו לה 114 שנים, בתאריך 6 ביולי, הודיעו גורמים רשמיים בהארלם כי היום ידוע בכינוי "יום ההערכה לאלליה מרפי".



"אם אתה בסביבה שלה, אתה צוחק כל הזמן", אמרה בזמנו בראיון בתה רוז גרין, שהייתה אז בת 71. "אם אני אומרת לה, 'אמא, הגיע הזמן לקחת את התרופות', היא אומרת למטפל שלה 'אתה תיקח את התרופות'".



קבוצת מחקר הגרונטולוגיה (GRG) , קבוצת חוקרים העוקבת אחר האנשים העתיקים בעולם, אישרה כי מרפי הייתה האזרחית האמריקנית הזקנה ביותר. האדם הזקן ביותר בעולם, קיין טנאקה מיפן, היה מבוגר ממנה בשנתיים ו-185 ימים בלבד, לפי CNN.



"הכוח שלה - אני לא יודעת מאיפה היא הביאה אותו, אבל היא עברה כל כך הרבה דברים. היא הדבק שמחבר את המשפחה הזו", אמרה נפר נקהט, אחת מנכדותיה של מרפי. "היא הייתה אומרת 'אני כאן מכיוון שכולכם לא יודעים לחיות. אני כאן כדי ללמד את כולם איך לחיות ומה לעשות!'".



בעבר, כשמרפי נשאלה מה הסוד שלה לחיים ארוכים, ענתה: "סמוך על אלוהים ותהיה אדם טוב".



כיום, לאחר שמרפי נפרדה מהעולם בשיבה טובה, הסטר פורד מצפון קרוליינה, שנולדה ב-15 באוגוסט 1905, היא האמריקאית המבוגרת ביותר לפי ה-GRG. נאחל לה עד 120 (שזה יוצא רק עוד 6 שנים).