שר הביטחון נפתלי בנט הורה היום (ראשון) למתאם פעולות הממשלה בשטחים והמינהל האזרחי ביהודה ושומרון על תחילת תכנון שכונה יהודית חדשה במתחם השוק הסיטואני בעיר חברון. את הסיבות להחלטתו נימק כך: "הבנייה תיצור רצף טריטוריאלי ותכפיל את מספר התושבים היהודים בעיר". 

בהתאם להנחייה, נשלחה הודעה בנושא לעיריית חברון. הישוב היהודי בעיר הגיב בשמחה והודה לשר על קבלת החלטה שתעזור לשיטתם להשיב את אורח החיים היהודי לעיר. 

ראש עיריית חברון, תייסיר אבו סנינה, הגיב להחלטת שר הביטחון בזעם, ואמר כי "מדובר בפגיעה בסמכויות העירייה ובנכסי העיר". אבו סנינה דחה על הסף את ההחלטה, והדגיש כי "נערער עליה לבית המשפט לאחר קבלת ייעוץ משפטי, כולל מגעים תוך העיר ומחוצה לה כדי לסכל את התוכנית".
 
ראש עיריית חברון הוסיף עוד כי "גם הסכם חברון שגר עוול לחלק זה של העיר, וחתום על ידי ממשלת ישראל, העניק סמכויות בחלק זה של העיר לעיריית חברון. אולם, הם מנסים לפגוע בעיר וממשיכים בפרויקט ההתנחלויות שלהם, במטרה לשלוט על לב העיר הערבית והאסלאמית".
 
בתוך כך, גם משני צידי המפה הפוליטית בישראל מיהרו להגיב להנחיות. יו"ר מפלגת הימין החדש, ח"כ איילת שקד, בירכה על המהלך וכינתה אותו החלטה היסטורית וחשובה. עוד הוסיפה: "ההחלטה האמיצה של בנט תגדיל את היישוב היהודי ותפתח את עיר האבות". גורמים נוספים בימין פרסמו תגובות גיבוי ותמיכה בשר ברשתות החברתיות. 
מאידך, ספג בנט ביקורת קשה מצד חברי הכנסת מהשמאל. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, תקף בחריפות את ההחלטה: "המלחמה בשלום נמשכת. ההחלטה לבנות התנחלות חדשה במרכז העיר הפלסטינית השניה בגודלה בגדה המערבית היא צעד מסוכן שמעמיק את משטר הכיבוש על מיליוני פלסטינים. זה החזון המשיחי ומסוכן של הימין". 

 
מהאגודה לזכויות האזרח נמסר בתגובה: ממשלת מעבר, שלא קיבלה את אמון הבוחר ואינה רשאית למנות אפילו פקידים בכירים, בוחרת להקים התנחלות חדשה בלב חברון. וזאת, במקום לפעול לפתיחת השוק מחדש לפלסטינים ולאפשר אפילו מראית עין של חיים נורמליים בעיר שבה כל צעד של פלסטיני מנוטר ונתון לחסדי הצבא. ההתנחלות החדשה תעמיק את ההתעמרות והפגיעה המתמשכת בחייהם של הרוב המוחלט של תושבי חברון, ותמשיך את מדיניות ההפרדה בעיר.