משפחתו של הנער ארי נשר ז"ל תובעת את הכדורגלן יצחק אספה ב-388,372 אלף שקלים לאחר שרכבו היה מעורב בתאונת הדרכים הטרגית שגבתה לפני שנה את חייו של בנו של הבמאי אבי נשר. בכתב התביעה נכתב בין היתר כי "האובדן לעולם הקולנוע עם לכתו של ארי הוא עצום, מכיוון ועולם הקולנוע הישראלי היה זקוק לאישיות כמו ארי – 'זה לא שהלך אחד ויש אחר במקומו, יש מעט מאוד כמו ארי'".



פרקליטה של משפחת נשר, עו"ד ישראל וינברג, מסר: "אין סכום בעולם שיכול לפצות על האובדן האיום שחוותה משפחת נשר, מדובר בתאונה כל כך מיותרת שגדעה באבחה את חייו של נער שאי אפשר להגדיר אחרת מעילוי, יוצר מחונן ואדם נפלא, בית המשפט ייחשף לגודל ועומק הטרגדיה באמצעות תצהירים ועדויות של כל אדם שארי נגע בחייו".


בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בספטמבר את אספה, בעבירות של הפקרה ושיבוש מהלכי משפט, אספה זוכה מעבירת נהיגה במצב שכרות. "אספה היה מודע לכך שפגע במשהו, אבל החליט לברוח ממקום התאונה ולא להישאר ולהגיש עזרה. יש לייחס לעדות הנאשם חוסר אמון", קבע השופט והוסיף כי "לא ניתן להכריע אם אספה נהג בשכרות, אולם אינני מאמין להכחשתו שלא שתה ושנהג כשאינו שיכור. אבל בהיעדר חוות דעת של מומחה לא ניתן להרשיע אותו בעבירה המיוחסת לו... אין חולק שהיה בדמו ריכוז אלכוהול פי חמישה מהמותר ואף שעדותו אינה מהימנה בהקשר זה, הנאשם נבדק ארבע שעות לאחר הנהיגה. אחרי שעתיים הוא כבר היה בידי המשטרה ולמרות זאת לא נערכה לו בדיקת שכרות". השופט זיכה את אספה גם מעבירה של נהיגה במהירות מופרזת, מחמת הספק. 

אספה. צילום: אבשלום ששוני

 
מאוחר יותר באותו חודש הפרקליטות הודיעה כי החליטה לסגור את התיק נגד הנער בן ה־17 שנחשד בגרימת מותו של נשר ז"ל, בעת שהרכיב את המנוח על אופניו. לאחר חקירה טענה המשטרה כי הנער הרכיב את נשר ז"ל על אופניים עם מנוע עזר, בניגוד להוראות החוק המתירות הרכבה של ילד עד גיל 8 בלבד, ובאופן המקשה שליטה מלאה באופניים. במשטרה ציינו עוד כי בשל אופן רכיבתו בכביש ומאחר שהחשוד והמנוח לא חבשו קסדות מגן, מיוחסות לחשוד גם עבירות של הפרת חובת הזהירות הנדרשת מרוכב אופניים בשעת לילה ושל הסטת האופניים ללא תשומת לב מספיקה לתנאי הדרך, אשר בעקבותיה נגרמה התאונה ונגרם מותו של המנוח. הודעה על דבר ההעמדה לדין נמסרה גם למשפחתו של המנוח.
 
אמו של הנער עמדה כל העת לצדו וטענה כי המשטרה התרשלה בחקירה וניסתה לסגור את התיק כיוון שיש צעיר שנהרג, ואף לא בדקה את רמת האלכוהול שנמצאה באותה עת בדמו של נהג הרכב הפוגע, יצחק אספה, שהורשע לפני שבועיים בהפקרה ובשיבוש הליכי משפט, אך זוכה מעבירה של נהיגה בשכרות.