שנה לאחר המבצע המיוחד שהסתבך בחאן יונס שבו נהרג סגן אלוף מ' ונפצע קצין נוסף, ערוץ אל-ג'זירה מפרסם הערב (ראשון) פרטים חדשים על הפעולה.  במהלך השידור נטען כי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס הצליחו לעלות על הקלטות של הלוחמים מהרגע בו יצאו למשימה, ועד שנחשפו. אחד מאנשי הכוח נשמע צועק בערבית "לצאת, לצאת".



על פי הפרטים שפורסמו, בשני כלי הרכב היו 17 לוחמים, בהם שתי לוחמות, שנכנסו בזהות של משפחה מורחבת מהרצועה, כאשר גם תעודות הזהות ורישיונות הנהיגה זויפו. אחד מלוחמי הזרוע הצבאית של חמאס, שהשתתפו בפעולה, סיפר בשידור כי המראה השונה של הלוחמים הישראלים עורר את חשדם, ולכן הם התחילו לחקור אותם. אנשי הכוח סיפרו בתחקור שנמשך קרוב ל-40 דקות, כי הגיעו לבקר את קרובי המשפחה בבית חולים מקומי. לוחמי צה"ל הצליחו להימלט תוך שתי דקות מהמקום, תוך כדי חילופי אש מטווח אפס, כאשר הם משאירים במקום אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ביותר, שאף הם נחשפו בתחקיר. 
אל-ג'זירה חשף בנוסף את "יחידת הקשר המיוחדת" של חמאס. מדובר ביחידה סודית שתפקידה לסכל כל אפשרות לחדירה למערכת הקשר של אנשי הזרוע הצבאית של הארגון. בין היתר, הייתה אחראית לחשיפת אמצעי ההאזנה שהוסתרו באזור אל-זואידה במרכז רצועת עזה, ובמהלך החשיפה - נהרגו שישה אנשי חמאס.


מהממצאים שפורסמו ביולי האחרון על המבצע עולה כי החיילים נפגעו מאש כוחותינו, ולא מירי של חמאס. הכוח פעל בעומק עזה במסגרת משימה סודית חשובה, שפרטיה אסורים לפרסום גם היום. מהתחקיר עולה כי לאחר שאנשי הכוח נעצרו, במקרה, על ידי כמה חמושי חמאס ונחקרו בשטח במשך כ־45 דקות, התגבש הרושם בקרב חברי הכוח כי הם נחשפו. אף שאנשי ארגון הטרור עדיין לא הבינו באותו שלב כי האנשים שעצרו הם ישראלים, שלף אחד הקצינים את אקדחו וירה בשלושה אנשי חמאס. השלושה נהרגו במקום, אך מהירי נפגע גם סגן אלוף מ', שקיבל צל"ש לאחר מותו.



מיד לאחר מכן הסתער הקצין על שני אנשי חמאס נוספים, שהחזיקו בלוחם אחר בכוח. הוא הצליח לחלץ אותו, אך הלוחם נפגע – גם כן מאש כוחותינו. חשוב להדגיש כי בסיטואציה כזו, ובמיוחד בנסיבות המדוברות, פגיעה של לוחמים מ"אש ידידותית" היא חלק מהמציאות הקרבית שהתפתחה באירוע, ואין טענה כלפי הקצין. ההערכה היא כי תפקודו, וכן תפקודם של שאר אנשי הכוח, מנעו הסתבכות קשה הרבה יותר בעומק רצועת עזה.



לאחר האירוע התקבלו שתי החלטות נוספות שהתקבלו בשטח ושצה"ל גיבה באופן מלא: חילוצם במסוק והשמדת כלי הרכב מהאוויר. למצב הפצועים בנקודה זו הייתה השפעה קריטית. בצה"ל טענו כי הנזק מחשיפת הציוד שנותר מאחור הוא נמוך ולא קריטי. כנגד קור הרוח והגבורה של הלוחמים בשטח, התחקיר העלה גם שרשרת בעיות וכשלים משמעותיים בחשיפת סיפור הכיסוי של הלוחמים בשטח והתנהלות הכוח, שעוררה חשד בשטח, והתאמת הרכב האנשים המתאימים לסוג פעולה זו.



בצה"ל אישרו כי התחקיר מציף תקלות, אך הדגישו כי בשום שלב איש מאנשי הכוח לא התרשל, כך שההחלטה הייתה שלא יהיו מסקנות אישיות נגד קצינים בכירים במערך המודיעין.