נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שוחח עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כך נמסר הלילה (שני) מהבית הלבן. בשיחה דנו השנים בנושא "איראן ובסוגיות קריטיות אזוריות אחרות".



אתמול תקף נתניהו בחריפות את ממשלות אירופה שמנסות לעקוף את הסנקציות האמריקניות על איראן, ואמר כי בשעה שהאיראנים ושליחיהם שוחטים מאות אנשים ברחבי המזרח התיכון - בטהרן, בבגדד ובבירות - מדינות אירופה ממהרות להעניק ויתורים נוספים לאיראן. נתניהו הדגיש כי הן לא למדו שום דבר מההיסטוריה - וההיסטוריה תשפוט אותן. רה"מ נתניהו קרא למדינות להצטרף להגברת הלחץ והסנקציות על איראן, כפי שעשתה ארה"ב. 



בדיווח שהביא עיתון ה'ניו יורק טיימס', מתואר מקרה שהתרחש בעיר מאהשהר בדרום מערב איראן, במהלך דיכוי המהומות האחרונות במדינה, בו ירו משמרות המהפכה ב-40 עד 100 צעירים, לא חמושים, שביקשו למצוא מחסה בשדה פתוח. 

המחאה החלה בעקבות עלייה חדה במחירי הדלק, עליה הודיע השלטון ב-15 בנובמבר, ועל רקע המצב הכלכלי הקשה במדינה, זאת לאור הסנקציות החריפות המוטלות על איראן על ידי ממשל טראמפ. על פי ארגוני זכויות בינלאומיים וארגוני אופזיציה איראניים לפחות 2000 אנשים נפצעו במהלך המהומות ועוד 7000 נעצרו.