יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נאם היום (שני) בישיבת סיעת כחול לבן ואמר: "המצב המשפטי של רה"מ, עם שלושה כתבי אישום, והיעדר פשרות פוליטיות מצדו דרדרו אותנו לשיח אלים ומתלהם. מאז שנכנסתי לפוליטיקה אני מדגיש שישראל לפני הכל, ואסור לנו לראות בתקומתה דבר מובן מאליו. אנחנו חזקים מול אויבינו מבחוץ, אבל האתגר האמיתי איתו אנחנו צריכים להתמודד הוא הפילוג והחשש הגדול, הלא בלתי מבוסס, ממאבק בין אחים, חלילה ממלחמת אחים".



גנץ הוסיף: "אני מבקש להוקיע את השיח והמעשים האלימים נגד קבוצות בחברה הישראלית בשבועות האחרונים. השיח נגד החרדים, אנשי אכיפת החוק, אנשי תקשורת וחברי הכנסת הערבים ורוב תומכי נתניהו, המביעים את עמדותיהם בצורה לגיטימית. יש מקום לכולם בישראל, גם אם יש מחלוקות גדולות בינינו. כולנו אחים, ואסור שנשכח את זה".



בני גנץ ויאיר לפיד. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
בני גנץ ויאיר לפיד. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


בהתייחס לממשלת אחדות אמר כי "בפוליטיקה אי אפשר להשיג 100 אחוז. פוליטיקה היא אמנות האפשר. פשרות משמעותיות כשהן באות לשרת מטרות של העם והחברה ולא כאלה שבאות לשרת אינטרסים אישיים. אני מבין שכחלק מהפשרות לא נרכיב את ממשלת החלומות עליה חלמנו, אך לא אהיה מוכן שנרכיב ממשלת בלהות. אני מבין שנצטרך לקבל הצעות פשרה, אבל לא הצגות פשרה. כדי להעביר הצעות פשרה אין צורך בשיחות עם מקורבים, אפשר לדבר פתוח. כחול-לבן ניצחה בבחירות, אבל אנחנו מוכנים להתפשר ולאפשר רוטציה בינינו בממשלת אחדות. אני אהיה רה"מ במשך כשנתיים בזמן שנתניהו יוכל לטפל בענייניו. אני בטוח שנמצא לך את המעמד ההולם שיאפשר לך לתפקד ולחזור אם תזכה את שמך".
 
יו"ר כחול לבן הוסיף ואמר: "איראן מתבססת בגבול הצפון, תושבי הדרום נמצאים תחת ירי כמעט מדי שבוע, וברור שבראש המדינה צריך לעמוד מי שיוכל לחבר אותה, ולא ממשלת מעבר שבראשה עומד חשוד בפלילים. מהלכים אסטרטגיים משמעותיים לא ניתנים לביצוע עם חרב על הצוואר. הם אינם עניינו של מנהיג בלבד, אלא של מדינה שלמה. מחויבתנו לבקעת הירדן אינה קשורה לסידורי הישיבה סביב שולחן הממשלה, אלא לביטחון ישראל. נתניהו, שנינו מבינים את זה. יש עוד מספר ימים. עצור את שעון החול, ובוא נדבר לא על הא ועל דא, אלא על המתווה שהצגתי בצורה ברורה. זה צו השעה, הוא מחייב אותי ואותך, ובעיקר חשוב לעם ישראל".

גם מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד נשא דברים ואמר כי "מזה שבוע שביבי ואנשיו מפיצים את השקר שאני הטלתי וטו על ממשלת אחדות. המטרה שלהם היא לסכסך בינינו. לגרום לנו לריב פה בבית. לא ילך להם. אנחנו קבוצה. אף אחד פה לא קונה את השקרים שלהם. הסיבה היחידה לכך שאין ממשלת אחדות היא ביבי נתניהו. אתמול הם אמרו, "הצענו ויתורים מפליגים". הם לא הציעו כלום. אנחנו בחדר. אנחנו יושבים מולם. הם אומרים "ביבי ראשון ברוטציה. הוא יהיה ראש ממשלה עם כתבי אישום. אנחנו באים עם כל הגוש, מליצמן עד סמוטריץ'. זו לא הצעה. זו הונאה. מי שהצביע  כחול לבן לא עשה את זה כדי לשמש חבל הצלה לנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים".

בנימין נתניהו, "יש לו מטרה אחת - לפרק את כחול לבן". צילום: הדס פרוש, פלאש 90
בנימין נתניהו, "יש לו מטרה אחת - לפרק את כחול לבן". צילום: הדס פרוש, פלאש 90


לגבי נתניהו אמר לפיד:  "ביבי כמו ביבי, יש לו מטרה אחת. לפרק את כחול לבן. הקמנו אלטרנטיבה אמיתית לשלטון הכושל שלו - אז הוא עושה הכל כדי לגרום לנו להסתכסך ולהתפרק. ככה הוא עובד. ככה הוא עבד כל החיים הפוליטיים שלו. לא ניתן לו את התענוג. בנאדם אחד עם שלושה כתבי אישום חמורים, שהפסיד בבחירות, תוקע את המדינה. מספיק עם הטירוף הזה. יש ילדים במרחבים מוגנים בעוטף עזה. יוקר המחיה הוא מכת מדינה. יש משבר דת ומדינה. יש מדינה לנהל. אבל ביבי דוחף לבחירות. זה מה שעורכי הדין שלו המליצו לו. והדבר היחיד שמעניין אותו זה מה שעורכי הדין שלו ממליצים לו.

"בדרך הוא מנסה לגלגל את האשמה אלינו. או אלי. אין לי בעיה עם ההשמצות שלו. אני רגיל. אבל שלא יבלבלו את המוח. לא הוקמה ממשלת אחדות כי ביבי לא רוצה להקים ממשלת אחדות. הוא רוצה בחירות. יידע כל חבר כנסת מהליכוד, יידעו דוד ביטן ויואב קיש וקרן ברק: אם לא תהיו בכנסת הבאה, זה בגלל שביבי לא סופר אתכם ממטר. לא יודע מה הוא מספר לכם, אבל הוא דוחף בכל הכוח לבחירות. מטרפד כל הצעה". 
 
לפיד סיים את דבריו בכך שאמר כי "אנחנו לעומתם באמת עושים כל מאמץ למנוע בחירות. מה שמדינת ישראל צריכה עכשיו היא ממשלת אחדות בראשות בני גנץ. אחראית, ממלכתית, כלכלית, ביטחונית. אנחנו נמשיך לנסות להקים אותה עד הרגע האחרון. ביבי ימשיך לשקר עד הרגע האחרון".

מהליכוד נמסר בתגובה: "מצער שבני גנץ לא מרים את הכפפה לממשלת אחדות שתממש הזדמנויות היסטוריות למדינת ישראל - וביניהן ברית הגנה עם ארה״ב והחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן. אסור להחמיץ את השעה".