אם היו אומרים לכם שככל שתצחצחו שיניים יותר פעמים ביום, ולא הרבה יותר, אפילו אם תוסיפו עוד צחצוח אחד או שניים לצחצוח הבוקר והערב שלכם, כך תפחיתו את הסיכויים שלכם ללקות באי ספיקת לב, הייתם מאמינים? כי זה בדיוק מה שאומרים כיום מדענים מדרום קוריאה, שבדקו את הקשר בין היגיינת הפה לבעיות לב.



המדענים הקוריאניים ערכו מחקר שכלל 161,000 אנשים בגילאי 79-40, שעברו בדיקה רפואית שגרתית בין השנים 2003-2004, ומצאו שצחצוח שיניים לפחות שלוש פעמים ביום, עלול להוריד את הסיכון לאי ספיקת לב ביותר מ- 10 אחוזים (סיכון נמוך יותר של 12 אחוז לאי ספיקת לב ו-10 אחוז פחות סיכון לפרפור פרוזדורים).



נהוג לחשוב כי צחצוח תכוף מצמצם את החיידקים החיים בין השיניים והחניכיים, ומונע חדירתם לזרם הדם. החוקרים קישרו זאת לסיכון נמוך יותר לאי ספיקת לב ופרפור פרוזדורים, מצב הגורם לדופק לא סדיר (מחקרים אחרים הראו כי היגיינת פה לקויה מובילה לחיידקים בדם, הגורמים לדלקת בגוף).



חשוב לציין כי הממצאים היו בלתי תלויים בגורמים הכוללים גיל, מין, מצב כלכלי, פעילות גופנית סדירה, צריכת אלכוהול ומדד מסת הגוף. מחבר המחקר הבכיר, ד"ר טיי-ג'ין סונג, מאוניברסיטת "אווה אשה" בסאול, אמר: "חקרנו קבוצה גדולה במשך תקופה ארוכה, מה שמוסיף חשיבות לממצאים שלנו".



המחקר פורסם בכתב העת European Journal of Prevention Cardiology.