יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון, פרסם היום (שני) חוות דעת לפיה לא ניתן לחייב את הקמתה של ועדת כנסת, שהיא הוועדה המוסמכת לדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אם יחליט להגיש אותה. כזכור, הקמת ועדות הכנסת אינה מתאפשרת כעת, כל עוד לא נפתר הפלונטר הפוליטי והממשלה המכהנת היא ממשלת מעבר. במידה ויתקיימו בחירות שלישיות במרץ, הוועדה צפויה להיות מוקמת בין החודשים אפריל-מאי.




חוו"ד של יועמ"ש הכנסת ינון by Anonymous KgZATX on Scribd


"עמדתי היא כי גם כאשר תלויה ועומדת בפני הכנסת בקשת חסינות, אין בהוראת סעיף 13(ג) לחוק כדי לחייב את הכנסת להקים ועדת כנסת כדי לדון בבקשת החסינות, עוד בטרם הוקמו יתר הוועדות הקבועות, ובנפרד מהן, תוך חריגה מהתנהלותה הרגילה לאחר בחירות", כתב ינון.



עם זאת, ינון הבהיר כי לא קיימת מניעה להקים את ועדת הכנסת, אם יהיה לכך רוב במליאה. מכך עולה כי הדבר תלוי בחברי סיעת "ישראל ביתנו", כאשר ח"כ עודד פורר הכחיש בשבוע שעבר דיווח על כך שהמפלגה תתמוך בהקמת הועדה.



עוד קבע ינון כי לא ניתן לדלג על שלב הדיון בוועדת הכנסת ולהביא את הבקשה הישר אל מליאת הכנסת, וכתב כי "הצעה זו אינה עולה בקנה אחד עם לשון החוק ותכליתו". ינון קבע גם כי הוועדה המסדרת של הכנסת אינה מוסמכת לדון בבקשת החסינות בהיעדרה של ועדת הכנסת.


בתוך כך, יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, קרא היום להקמת ועדת הכנסת. "לא יתכן שבגלל הליך פרוצדורלי המשפט יוקפא. לא נאפשר זאת", אמר בישיבת הסיעה.