סמוך לשעות הצהריים היום (שני), הועבר דיווח לחדר המבצעים של כבאות כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים על ידי גננת מגן ילדים בשכונת קטמון הישנה, על כך שאחד מילדי הגן שלה, פעוט כבן שנה נלכד בראשו בין סורגי מעקה בחדר המדרגות של הגן.
למקום הוזנק באופן מיידי צוות לוחמי אש-מחלצים עם ציוד חילוץ ייעודי למקרים של הילכדות בין סורגים. לוחמי האש שהגיעו למקום, הבחינו בילד שראשו לכוד בין סורגי המעקה כשהגננת לידו והוא שרוי במצוקה.

צוות המחלצים מכבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים ירושלים, הרגיעו את הילד הבוכה, והחלו מיד בהפעלת אמצעי החילוץ הייעודי, אמצעי חילוץ שפועל באמצעות לחץ הידראולי, ובצורה שקטה ובטוחה במיוחד למחולץ. לאחר זמן קצר, חילצו לוחמי האש את הפעוט, ובבדיקה רפואית של אנשי מד"א ירושלים שהגיעו למקום התברר, כי הילד אינו זקוק לטיפול רפואי.

אמצעי החילוץ הייעודי. צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים
אמצעי החילוץ הייעודי. צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים
רס"ר זיו יונה מפקד הצוות שחילץ את התינוק מהסורגים: "דווח לנו על פעוט קטן שהכניס את הראש תוך כדי משחק לסורגי מעקה בגן בו הוא שוהה. אולם, למרות ניסיונות צוות הגן הילד לא הצליח להוציא את ראשו מהסורגים. הגענו במהירות למקום, ראינו את הילד לכוד בין הסורגים כשהוא בריא, אך נמצא בלחץ ואי שקט. מניסיון רב שיש לנו באירועים דומים, החלטנו להפעיל ציוד חילוץ "שקט" כדי שהילד לא ירגיש שאנחנו מחלצים אותו, בזמן שכל העת אנחנו מדברים איתו ומשחקים איתו. לאחר זמן קצר, חילצנו את התינוק כשהוא בריא ושלם".