היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש היום (שני) את כתב האישום של רה"מ בנימין נתניהו ובצמוד אליו את רשימת 333 עדים הנכללים בו. כעת לראש הממשלה נותרו 30 יום לבקש מהכנסת חסינות ולשם כך הוא זקוק לוועדת הכנסת שלא יכולה לקום כי אין ממשלה. נתניהו אמר בתגובה להגשת כתב האישום כי "כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין טענה אמיתית גם 333 עדים לא יועילו".

עוד הוסיף ראש הממשלה בפוסט שפרסם בפייסבוק: "אם רק היום הגישה התביעה כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו הכולל את רשימת העדים, מה אצה לה הדרך להציג ליו״ר הכנסת מסמך חסר ולקוי בלי רשימת עדים לפני שבועיים, בדיוק ביממה שבו בני גנץ החזיר לנשיא את המנדט להרכיב ממשלה נראה שהאופן החפוז והלקוי שבו הוגש המסמך ליו״ר הכנסת, כשכתב האישום עדיין לא היה מוכן, מעיד על לוח זמנים משפטי שמושפע מלוח זמנים פוליטי".


"הצורך להידרש למאות עדים מעיד על הקושי לשכנע בנכונות הטענות המופרכות נגד ראש הממשלה. כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין טענה אמיתית גם 333 עדים לא יועילו. רשימת העדים המנופחת נראית כמו מחווה נוסטלגית לדפי זהב".

בתוך כך,יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, התייחס בראיון לתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM לכתב האישום, לפלונטר הפוליטי וגם לדהירה של ישראל למערכת בחירות שלישית.

 

"בזמן שנותר אני לא חושב שיש אפשרות לעשות משהו, ואני חושב שכולנו צריכים להתכנס בשבוע הבא לקראת בחירות. נכון לעכשיו אני לא רואה פריצת דרך עם כחול לבן, ואני מציע לא לבזבז אנרגיות על אנשים שפוסלים אותנו מלכתחילה. הייתי משקיע את המאמצים דווקא בליברמן, במידה ויחליט לשנות את דעתו. לליברמן יש דרישות מסוימות בנוגע לדת ומדינה. אם הוא יסכים להתפשר על חלקן וגם החרדים יסכימו להתפשר נוכל להקים ממשלה".

הסקר האחרון של המכון לדמוקרטיה מראה כי 43% חושבים שהאשם במצב הוא ראש הממשלה בעוד שאתם מאשימים את יאיר לפיד. כל הסקרים מראים על אותה המגמה, שהאשמה על הכישלון היא של רה"מ.
"אני רוצה לנחש שהאחוזים שציינת שייכים לאוכלוסייה השייכת לשמאל ולחלק מהחברה הערבית. לא ראיתי באף סקר שמישהו שהצביע לליכוד בבחירות הקודמות יעזוב אותנו הפעם".

זו התקווה של נתניהו, בגלל זה הוא רוצה בחירות.
"מה את מציעה לעשות? להרכין ראש ולתת את השלטון לשמאל? אנחנו לא מסכימים".

האם יש לכנס ועדה בנוגע לבקשת החסינות של רה"מ?
"אני לא ראיתי את ראש הממשלה מבקש חסינות לעת עתה".

מה דעתך על רשימת העדים בכתב האישום?
"היא מצביעה על כך שהמשפט של רה"מ ייקח בין שמונה לעשר שנים. פרקליטי ראש הממשלה יוכלו לדרוש לחקור את כולם".

האם ראש הממשלה יוכל להמשיך לכהן בתפקידו במידה וייבחר שוב?
"אני מפנה אותך לחוק היסוד שקובע שראש ממשלה יכול להמשיך לכהן גם אחרי הרשעה ועד פסק דין חלוט".

והוא מסוגל לעשות זאת? בבוקר בית משפט ובערב דיון קבינט על איראן?
"ראש הממשלה שלנו עובד על 200%. אני מקווה שראש הממשלה יבקש את החסינות והכנסת תאשר את אותה".