חילוקי דעות בין היועמ"ש אביחי מנדלבליט לבין שר המשפטים אמיר אוחנה, על רקע המירוץ לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, במקומו של שי ניצן הפורש: על פי דיווח שפורסם ב"חדשות 13" אם ימנה אוחנה מועמד אחר מלבד המועמד המועדף על מנדלבליט, מומי למברגר, צפוי היועמ"ש להכריז על מניעה משפטית לביצוע המינוי.



הרקע למהלך, על פי הדיווח, הוא עמדתו של מנדלבליט לפיה בתקופה רגישה זו, על רקע משפטו הצפוי של ראש הממשלה נתניהו והפלונטר הפוליטי, ההשפעה הפוליטית על מינוי לתפקיד כה בכיר צריכה להיות מצומצמת, ועמדתו שלו צריכה להיות המשמעותית.



כזכור, היום פרסם השר אוחנה את רשימת המועמדים לתפקיד: אלו שמות המועמדים לתפקיד פרקליט המדינה: שלמה (מומי) למברגר - המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, רז נזרי - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אורלי בן ארי-גינזברג - המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, דן אלדד - מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אושרה גז-איזנשטיין - פרקליטת מחוז תל אביב.


בשעות שחלפו מאז הודיע רז נזרי על הסרת מועמדותו. בתגובה לפרסום שמות המועמדים על ידי השר, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא הגיש לשר חוות דעת בנוגע למינוי ממלא מקום. מנדלבליט הודיע כי לדעתו, יש למנות לתפקיד את המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שלמה (מומי) למברגר, זאת, בשים לב לוותק הרב של עו"ד למברגר, לתפקידיו הקודמים ולתפקידו הבכיר הנוכחי, לניסיונו העשיר וליכולותיו הגבוהות, לדבריו.