הטלוויזיה האיראנית הנשלטת על ידי השלטון, אישרה את הטבח בעשרות מפגינים על ידי כוחות הביטחון בערים: שיראז, סרגאן, מחאהר, ושחראר. על פי התקשורת האיראנית נמסר כי "כמה מפגינים עם נשק חם חסמו את הדרך לנמל מחאהר. בהמשך התחוללו עימותים בין כוחות המשטר למפגינים שבמהלכם נקטו כוחות המשטר פעולות להצלת חייהם של תושבי מחאהר".



לאחר שהשלטונות במדינה החזירו את התקשורת האיראנית לתושבים התברר היקף התקיפה של כוחות הביטחון במפגינים במחוז חוזסטן. על פי עדי ראייה נמסר כי "המפגינים חסמו כבישים רבים המובילים לנמל אימאם חומייני, כולל כניסה לעיר צ'מראן. בשעה 9:30 בבוקר ביום שני כוחות הביטחון הגיעו למקום בו היו המפגינים. בסמוך לכיכר הייר, כאשר המפגינים אינם היו חמושים אך כוחות הביטחון ירו בכל זאת לעברם".



כאמור, בעקבות ההפגנות הנמשכות במדינה נעצרו יותר מ7,000 בני אדם. בנוסף, למעלה מ-50 בסיסים של כוחות הביטחון הועלו באש. עוד דווח על פי ארגוני זכויות האדם כי לפחות 100 בני אדם נהרגו מאז תחילת ההפגנות סביב העלייה במחירי הדלק במדינה. במשטר מסירים אחריות "המספרים שפורסמו מופרכים".



שלטונות באיראן. צילום: רויטרס
שלטונות באיראן. צילום: רויטרס



פראביז טבסוליזידה, מושל מחוז קרמנש במערב המדינה סיפר כי "כל כוחות משמרות המהפכה, משרד המודיעין, המשטרה והצבא לקחו חלק פעיל בשליטה במצב". עוד הוסיף המושל כי "המתפרעים היו חמושים, הם התעמתו עם הסוכנים ושרפו רכוש ציבורי". בתוך כך, גם מפקד משמרות המהפכה במחוז אמר כי "המתפרעים הם חלק מקבוצה שמתנגדת לשלטון האייתוללות, השייכים לשירותי הביון האמריקאיים", כך צוטט בסוכנות הידיעות תאסנים. כזכור, בכירים איראניים אמרו בימים האחרונים כי המוחים הם "בריונים" הקשורים לגורמים חיצוניים המעוניינים לייצר מהומות בתוך איראן - ביניהם ישראל, סעודיה וארצות הברית.