בדרך למהפכה? האם אנו חוזים בניצניה של מהפכה בתחום שידורי הכדורגל בעולם? השבוע מתרחשת בבריטניה היסטוריה קטנה כאשר ענקית המסחר והתוכן, אמזון, תשדר את משחקי מחזור הפרמייר ליג של אמצע השבוע, ולראשונה שידורים ישירים של אחת הליגות הבכירות בעולם יועברו במסגרת שירות סטרימינג.
אמזון רכשה את זכויות השידור של 20 משחקים בכל אחת מעונות הכדורגל שבין 2019 ל-2022. מדובר בשני מחזורי משחקים שישודרו במלואם: מחזור אמצע השבוע הראשון של כל עונה, וכן מחזור ה"בוקסינג דיי" המסורתי בחג המולד. החברה שילמה למנהלת הפרמייר ליג 90 מיליון פאונד עבור רכישת זכויות השידור.
המשחקים ישודרו במסגרת שירות "אמזון פריים", ולצורך המאורע התחמשה אמזון בכמה מהשמות הנוצצים בתולדות הכדורגל האנגלי, כגון אלן שירר, מייקל אואן ופיטר שמייכל, שישמשו כפרשנים במשחקים השונים. יצוין כי במחזור הנוכחי מתקיימים שני משחקים אטרקטיביים במיוחד: הדרבי בין ליברפול ואברטון, והעימות בין מנצ'סטר יונייטד לטוטנהאם.

בשנים האחרונות נחשבות זכויות השידור של אירועי הספורט היוקרתיים כנכס יקר עבור חבלות הכבלים והלוויין המסורתיות אל מול שירותי הסטרימינג החדשים. הסיבה לכך היא שספורט, בניגוד לסרטים וסדרות, מחייב צפייה בשידור החי, ואין בו ערך לשירותי ה-VOD השונים. בעוד ענפי ספורט אחרים החלו להיות משודרים בשירותי הסטרימינג השונים, נותר הכדורגל ברחבי העולם בידיהן של חברות הטלוויזיה. כעת עושה אמזון צעדים ראשונים בתחום. נכון לעכשיו מדובר במספר מועט יחסית של משחקים בעונה, אך ייתכן ובעתיד תצליח להשתלט גם על התחום הזה.