על רקע הדהירה לסיבוב בחירות שלישי, בליכוד טוענים כי סיימו לנהל משא ומתן עם כחול לבן בנוגע להקמת ממשלת אחדות והאופציה היחידה על השולחן כעת היא ממשלת ימין צרה עם ישראל ביתנו. ח"כ מיקי זוהר אמר הבוקר (רביעי) לכאן ב' כי "ממשלת ימין צרה היא האופציה היחידה למרות שיש לכך סיכויים נמוכים. ממשלת אחדות עם כחול לבן לא תקום, הם מבחינתנו לא רלוונטיים יותר ולא ננהל איתם שום משא ומתן, אין יותר על מה לדבר איתם. הם החליטו מראש לא להצטרף לממשלה איתנו ופסלו את כל הרעיונות שהבאנו. הצענו להם חמישה חודשי כהונה של נתניהו ואחר כך כהונה של גנץ, יש יותר מטורף מזה?"



חבר צוות המשא ומתן של הליכוד, יריב לוין, התייחס גם הוא לכישלון במגעים עם כחול לבן. "עשינו שורה ארוכה של ויתורים מרחיקים לכת כשהסכמנו שנתניהו יכהן חצי שנה בלבד", אמר לוין לגלי צה"ל, "אמרנו להם מהיום הראשון שאנחנו מוכנים לספק את כל הערבויות כולל חקיקה. מוכנים לעגן כל הסכמה גם בדרך אחרת שיבקשו. כחול לבן לא עשתה אפילו ויתור אחד במשא ומתן. בעצם כחול לבן אומרת לנו - תעבירו לנו את השלטון. על כחול לבן לעשות סוף לכל הקו הקיצוני הזה של הפסילות. בשורה התחתונה אין שום סיבה לא להקים ממשלה - הם פשוט לא רוצים ממשלת אחדות, איש איש וסיבותיו. על ליברמן אמר לוין כי הוא "יכול בכל רגע להצטרף לממשלת ימין. ממשלה עם ליברמן עדיפה בהרבה על פני בחירות, אבל לא ראיתי הצעה קונקרטית של ליברמן עד כה".



כזכור, ראשי הליכוד וכחול לבן עשו אתמול ניסיון נוסף - ואולי אחרון - להגיע להבנות, כשנתניהו יזם פגישה עם ח”כ בני גנץ. המפגש בין השניים, שהתקיים בקריה בתל אביב, עסק במתווה לאחדות, אך התפוצץ אחרי 45 דקות בלבד. ח"כ גדעון סער קרא הבוקר שוב לראש הממשלה נתניהו לקיים פריימריז לראשות הליכוד על רקע ההליכה המסתמנת לבחירות נוספות. "צר לי שהיוזמה שלי לקיים את הפריימריז במועד שיכול היה למנוע בחירות שלישיות", אמר סער בגלי צה"ל, "במידה ויהיו בחירות שלישיות תהיה התמוטטות בליכוד. כל הסדר של ממשלת אחדות עדיף מהליכה לבחירות. מגיע לעם שנמנע ממנו את הסיוט הזה של בחירות בלתי סופיות".

על המו"מ לאחדות ציין סער כי "אני חושב שראש הממשלה מוותר במהלך המשא ומתן באופן דרמטי בכך שמספר החודשים שהוא מבקש בתחילת הקדנציה הוא מאוד קטן. כל הצעה שתובא אני אתמוך בה כדי למנוע בחירות שלישיות".

בתוך כך, מספר סגני ראשי ערים מטעם מפלגת ישראל ביתנו פנו למנכ"לית המפלגה בבקשה לארגן מפגש עם יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן ובפגישה זו לקיים דיון על האפשרות להצטרף לממשלת ימין צרה בראשות נתניהו. אתמול במפלגת ישראל ביתנו שוב רמזו לכך שהם לא פוסלים עד הסוף הקמת ממשלת ימין צרה בראשות בנימין נתניהו. בעקבות ההתבטאויות החריפות של יו”ר המפלגה ח”כ אביגדור ליברמן ושל חברים מסיעתו כלפי הציבור החרדי ונבחריו, דווח אתמול על יוזמה חדשה של יו”ר סיעת ישראל ביתנו ח”כ עודד פורר וח”כ חמד עמאר. לדברי גורמים במפלגה, השניים נפגשו אתמול בבוקר עם ליברמן ופנו אליו בבקשה לדון באפשרות של הקמת ממשלת ימין צרה. לדברי שני הח”כים, מפלגתם התחייבה “לגבות מחיר” ממי שיסרב לאחדות, ולכן הגיע הזמן להבהיר למנהיגי כחול לבן, חברי הכנסת בני גנץ ויאיר לפיד, שהאלטרנטיבה לאחדות היא ממשלת ימין צרה. לטענת גורמים בישראל ביתנו, ליברמן הקשיב לדברים אך לא השיב.



בישראל ביתנו הבהירו אתמול כי מבחינתם ממשלת אחדות היא עדיין האפשרות המועדפת, אך לפי שעה ההיתכנות להקמתה שואפת לאפס. ליברמן עצמו התייחס אמש לדיווח בחדשות 12 וכתב: “‏שמעתי את הדיווח של ‎עמית סגל על הרעיון היצירתי שעלה כביכול בישראל ביתנו - שאהיה גשר ואכנס לממשלה צרה של נתניהו לשישה חודשים ואז גנץ יכהן כראש ממשלה, ואני מוכרח להודות: לא דובים ולא זבובים”.



בישראל ביתנו כועסים על מפלגת כחול לבן לאחר שנציגם בוועדת הכספים ח”כ חילי טרופר הצביע בישיבת הוועדה שלשום בעד העברת התקציב של החינוך התורני של ש”ס. מפלגתו של ליברמן התנגדה להעברת התקציב, אך הוא עבר בסופו של דבר ברוב קולות של נציגי ש”ס, כחול לבן והרשימה המשותפת. גורמים בכנסת סבורים כי הודעתם של פורר ועמאר על פנייתם לליברמן נובעת בין היתר מזעמם על שיתוף הפעולה בין ש”ס לכחול לבן בוועדת הכספים.