נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, קרא היום (רביעי) לראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, "דו פרצופי", לאחר שנשאל על הדברים שאמר טרודו בסרטון בו נראים מנהיגי העולם מרכלים על טראמפ מאחורי גבו בזמן ועידת נאט"ו, והחליט לבטל את מסיבת העיתונאים שתוכננה לקראת סיום הפסגה בלונדון.



בסרטון שעלה לטוויטר, נצפית החבורה, הכוללת את ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, נשיא צרפת, עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, כאשר הם משוחחים ביניהם ונראים מחויכם ומבודחים. ההנחה היא, על אף ששמו של טראמפ לא צוין מפורשות בשיחה, כי חילופי הדברים מתייחסים אל מסיבות העיתונאים המאולתרות והארוכות למדי שערך נשיא ארה"ב מוקדם יותר באותו היום, ועל נטייתו לדבר בצורה מפוזרת ולא ממוקדת. 






טראמפ אמר היום כי טרודו הוא "בחור נחמד", אבל העביר עליו ביקורת על כך שהוא לא מרוצה מהקריאה לעמוד בהתחייבות לנאט"ו ולהשקיע 2% מהתמ"ג של קנדה בתקציב הביטחון. "קנדה צריכה לשלם, יש להם כסף", אמר הנשיא האמריקאי. יחסיו של טראמפ עם ראש ממשלת קנדה התערערו לאחר שכינה את טרודו בטוויטר: " חלש ולא הגון".



נשיא קנדה מצדו, אמר כי "הפגישה עם הנשיא האמריקאי הייתה נהדרת", וכשנשאל האם התנצל בפני טראמפ על ההערות שתועד אומר כלפיו, ענה טרודו בצורה מעורפלת כי "ההערה התייחסה למסיבת העיתונאים הבלתי מתוכננת שנקבעה לפני פגישתנו, שהייתי שמח לקחת בה חלק אך הדבר לא יצא לפועל".