תעמיק את התמיכה הצבאית במזרח התיכון? בממשל האמריקאי בראשות הנשיא דונלד טראמפ בוחנים אפשרות להרחבה משמעותית של פריסת הכוחות הצבאיים שלה במזרח התיכון, במטרה להתמודד עם אתגרים ביטחוניים חדשים, אותם על פי התבטאויות בכירים בסביבת הנשיא, גורמת איראן, בין היתר, בשל ניסיונות התבססותה בגבול ישראל-סוריה ולבנון.

בתוך כך, שגרירי צרפת, גרמניה ובריטניה באו"ם שיגרו אתמול מכתב למזכ"ל אנטוניו גוטרש, בו ציינו כי איראן מפתחת טילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים בניגוד להחלטת מועצת הביטחון, כך לפי דיווח של AP שצוטט בכלי תקשורת בארץ ובעולם. במכתב נכללו צילומים שפורסמו ברשתות החברתיות באפריל, שבהם נראה ניסוי בטיל הבליסטי "שיהאב 3" עם ציוד המאפשר נשיאת ראש נפץ גרעיני. 

ההתרחבות הצבאית אותה ממשל טראמפ בוחן, צפויה לחזק את הכוחות בבין היתר עשרות ספינות, כמויות אדירות של ציוד צבאי ועד כ-14,000 חיילים נוספים שיהדפו את כוחות משמרות המהפכה, כך על פי בכירי הממשל.

פריסת הכוחות צפויה להיות הכפלת כמות החיילים שנפרסו בעבר באזור המזרח תיכון, טרם נסיגת צבא ארצות הברית מגבול סוריה-טורקיה לפני כחודשיים, שמנתה כ-7,000 חיילים סך הכל. על פי הבכירים שמסרו נתונים אלו, הנשיא טראמפ צפוי לקבל את החלטתו הסופית לגבי פריסת הכוחות המחודשת באזור לא יאוחר מבעוד כחודש ימים.

כזכור, בחודש יולי האחרון פורסם ב"מעריב" כי גורמים דיפלומטיים במרכז האו"ם בניו יורק, חשפו את הערכתם כי ארצות הברית מתכננת לבצע תקיפה טקטית באיראן, בתגובה לתקיפת המכליות במפרץ הפרסי בחודש יולי האחרון. על פי אותם הבכירים, התקיימו בבית הלבן דיונים בלתי פוסקים בהם משתתפים מפקדי צבא בכירים, נציגי הפנטגון ויועציו של הנשיא דונלד טראמפ.

לדברי הגורמים הפעולה הצבאית הנשקלת תהיה הפצצה אווירית על מתקן באיראן הקשור לתוכנית הגרעין שלה. "ההפצצה תהיה קשה ומסיבית אבל תהיה מוגבלת ליעד מוגדר", אמר דיפלומט מערבי. ההחלטה לבצע פעלה צבאית נגד איראן נידונה בבית הלבן לפני הדיווח האחרון שלפיו איראן עשויה להגדיל את רמת העשרת האורניום.