האם בקרוב נראה את הסוף של תופעת הגניבות בבתי החולים? שיתוף פעולה בין המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע לסטודנטים להנדסת מכונות מ־SCE (המכללה האקדמית להנדס ע"ש סמי שמעון) עשוי בהחלט לצמצם תופעה כואבת זו של גניבות מחולים במהלך אשפוזם. בשורה נוספת טובה - החולים לא יצטרכו לשלם בגין השימוש בכספת האישית.



שלושת הסטודנטים מהמכללה פיתחו כספת המותקנת בארונית של החולה ומונעת גניבה של ציוד אישי יקר כגון טלפונים וארנקים. יחד עם הנהלת בית החולים נכנסה ההמצאה לתהליך פיילוט שנמשך כחודשיים בשתי מחלקות - במחלקה הנוירולוגית ובמחלקה כירורגית ב', וכעת מתכוונים בסורוקה להרחיב את הפיילוט למחלקות נוספות.



הבעיה הכאובה של גניבת חפצי המאושפזים הועלתה על ידי צוות בית החולים בהאקתון (אירוע יזמות מרתוני) שהתקיים במרכז הרפואי בשנה החולפת. אביב דדוש, עומר גודר ויונתן יעקבי - שלושה סטודנטים בשנה ד' שהשתתפו בו - הציגו פתרון אפשרי: כספת קטנה ואישית אשר תותקן בארונית למיטת החולה.


השלושה חקרו את הארונית והמיטה וגילו מקום מתאים וישים לכספת, כך שלא יהיה אפשר לפרקה ולגנוב אותה. השלושה עיצבו מוצר אוניברסלי הננעל על מיטת החולה ומחזיק את הטלפון או הטאבלט במצב נעול, כך שאי אפשר לפרק את המכשיר בלי מפתח או לנתק את הטלפון בלי שבב אלקטרוני מתאים. שלושת הסטודנטים זכו במקום השני בהאקתון, ומבית החולים פנו אליהם מיד כדי לקדם את פרויקט הכספת.



ירדן נבו, המשנה למנהל המרכז הרפואי סורוקה, אמר: "המרכז הרפואי יוזם פרויקטים מגוונים בתחומים שונים כדי לתת מענה לצרכים השונים של  המטופל. מטרתם לשלב את כלל הגופים הרלוונטיים בתהליכי החדשנות המפותחים בסורוקה ולהשתתף בעיצובו של בית חולים חכם וחדשני המחובר לצורכי השטח".