על רקע המשבר הפוליטי המתמשך, מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי המרכזית, עו"ד אורלי עדס, התייחסה היום (חמישי) לשלבי ההתארגנות והאתגרים אליהם תידרש הוועדה לקראת הבחירות לכנסת ה-23 והבהירה כי ההיערכות לבחירות הקרובות יהיו קשות ביותר בעקבות הנסיבות. בדברים שאמרה עדס בכנסת, ציינה עדס: "כדי לנסות ולהמחיש את הסיטואציה שאנו נמצאים כיום לא מצאתי דוגמא טובה יותר - תנסו לשוות לעצמכם מצב שכל צה"ל כולל רק את הרמטכ"ל ואנשי המטה ללא בסיסים. אין חיילי חובה. אין חטיבות, אין גדודים, אין ימ"חים, אין כלום, ואומרים לרמטכ"ל - היום בערב אתם יוצאים למלחמה. אצלנו זה סוג אחר. זה מבצע אזרחי הגדול במדינה אבל זה המצב שלנו כרגע. אין לנו עובדים. אנו פועלים בימי שגרה עם צוות של שלושים עובדים בלבד. בתקופת בחירות אנו גדלים לאלף וביום הבחירות 45 אלף. אין לנו עובדים תחת היד. אין לנו אפילו משרדים מטות. אין לנו תחמושת. אין לנו ציוד. אם היה משהו זה התרוקן בבחירות האחרונות".



עוד הוסיפה עדס: "הדבר היחידי שיש לנו זה חיילי מילואים שמועסקים ביום הבחירות אבל הם לא עובדים שלנו, אלא בעיקר עובדי מדינה עובדי רשויות ציבוריות ועובדי כנסת. הם לא זמינים. כל אחד חזר לשגרת חייו. לא בטוח שכולם יוכלו לחזור. לכן תנאי בל יעבור לקיום בחירות בעיקר בפרק הזמן הכה קצר זה שיתוף פעולה והבנה של כל מנכ"לי הממשלה והכנסת והרשויות הציבוריות שמדובר בצו 8. זה לא מצב רגיל. לכן נדרש שיתוף פעולה מלא אם יהיו בחירות בתוך זמן קצר. אין תואר כזה של בחירות לכנסת. אנחנו זקוקים לעובדים עם ניסיון". 



אורלי עדס. צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90



עדס הבהירה בנוסף כי אין באפשרות הוועדה להוציא לפועל בחירות תוך 45 ימים בגלל קשיים לוגיסטיים. "כל ההצטיידות הזאת, גם אם מכווצים זמן הכנות לאפס ,הספקים צריכים זמן מינימלי של 45 עד 50 יום. חלק מהציוד מגיע מסין, למשל קלפיות. בינואר הם יוצאים לחודש חופש. זה לא תלוי רק בנו וזאת רק דוגמה קטנה. אנו נתגבר ונמצא את הדרך. חשוב להבין שלכל תהליך יש תהליכים נגזרים. להספקת ציוד יש משמעות. למשל יש 11 אלף קלפיות - כל קלפי הציוד נארז ידנית יש במרכז הלוגיסטי פסי יצור ואריזה כי בכל קלפי יש פנקס בוחרים משלה וציוד גנרי וייחודי. הכל חייב להגיע למרכז לכל המאוחר עד היום השישים שלפני יום הבחירות. מדובר בעשרות אלפי פריטים. הספקה בכמויות אדירות ואנו רוצים לעשות זאת במינימום הוצאה כספית. לכן אי אפשר לעשות בחירות ב-45 יום. עד שנקבל הספקת ציוד יעברו יותר ימים".



בנוסף ציינה עדס: "אנחנו מתחילים מאפס. גם אם הבחירות הקודמת הייתה לפני שבועיים אנו צריכים להתחיל הכל מאפס".



מוקדם יותר היום יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהיר כי אין טעם יותר לנהל משא ומתן קואליציוני ובחירות נוספות הן בלתי נמנעות. בדבריו לגל"צ האשים ליברמן את בנימין נתניהו ובני גנץ בכישלון המגעים לאחדות וטען כי הם מעוניינים בבחירות. "שני אישים גוררים לבחירות את המדינה על שאלה אחת - מי ראשון ומי שני. עשיתי מאמץ לנסות כל דרך ולהפוך כל אבן. נתניהו מאמין שאחוז ההצבעה בקרב כלל האוכלוסייה יהיה נמוך, גנץ מתבשם מהסקרים והם החליטו כהחלה אסטרטגית ללכת לבחירות ולכן אין טעם לבזבז עוד זמן. זה יהיה נס אם נראה שהם משנים את הכיוון. לא גנץ ולא נתניהו רוצים ממשלה, שניהם רוצים רק בחירות, זה ברור ושקוף".



בנוסף שלל ליברמן את אופציית הממשלה הצרה ואמר כי "נתניהו לא רוצה ממשלה צרה, אם הוא היה רוצה אותה הוא היה מתאמץ. לא ראיתי שום מאמץ ללכת לקראתנו". עוד הוסיף בנושא כי הח"כים ממפלגתו לא יחתמו לאף מועמד להרכבת הממשלה. "לא קיים סיכוי לממשלה צרה וצריך שיקרה נס גדול כדי שזה ישתנה. ישראל ביתנו לא תחתום לאף מועמד. זה בזבוז זמן של עוד שבועיים", ציין.