לא מחזיק מים: תתעלמו רגע מתיק 1000, תשכחו מ־2000, תתנהגו כאילו תיק 4000 לא היה מעולם. לא מתנות בשווי מאות אלפי שקלים, לא מו"מ מושחת ומוקלט עם המו"ל הגדול בישראל, לא הטבות רגולטוריות במיליארדים (על חשבוננו) תמורת שליטה באתר החדשות הגדול בישראל. האם יש עוד מדינה מערבית מתוקנת בעולם שבה ראש הממשלה יכול היה להישאר דקה אחת נוספת בתפקידו לאחר התפוצצותה של מורסה ממאירה ורקובה כפרשת הצוללות? התשובה שלילית. 
 
ביפן הוא היה צריך לבצע חרקירי בשידור חי. בגרמניה התפטר שר ההגנה על הרבה פחות מזה. מנהיגים קיבלו אחריות והלכו לעשות לביתם על עניינים פעוטים בהרבה ממה שקרה בקודש הקודשים של הביטחון הלאומי הישראלי במשמרת של בנימין נתניהו. רק אצלנו, העסקים כרגיל. תרתי משמע. הוא ממשיך לעשות לביתו ולהרוס את הבית שלנו.
 
גם אם נקבל את גרסתו התמוהה של האיש שיודע הכל, שלא ידע שהאדם הכי קרוב אליו בתבל (חוץ ממנה, כמובן) הוא זה שגוזר את הקופונים מהעסקאות המצחינות הללו, זה לא באמת משנה. אין מדינה בעולם שבה חסידי המנהיג היו ממנפים את הפרשה הזו לכדי נשק תעמולתי לטובתו. הנה, הוא לא חשוד בפרשת הצוללות! האיש צדיק תמים בדורותיו! שפכו את דמו! איך העזתם להטיל בו רבב! זו הוכחה שגם שאר התיקים תפורים! בקצב הזה, במקום להקים ועדת חקירה על פרשת הצוללות, הם ידרשו להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק איך ניסו לתפור על ביבי האומלל את תיק הצוללות. כרגיל, הוא הקורבן.

מספיקות העובדות שאין עליהן מחלוקת כדי לשרטט תמונת זוועה על מה שהתרחש בחצר הקיסרית הרקובה שנבנתה על חשבוננו בעשור האחרון. איך נוהלה המדינה בידי שני עורכי דין שהם גם קרובי משפחה של השליט, המסרסרים בקרבתם למלכות. הסדר ניגוד העניינים שעליו חתם, משום מה, רק "שר החוץ" עו"ד יצחק מלכו, הוא פחות מבדיחה. 
 
ההסדר אמור "לכסות" את המשרד כולו, שבו מתנהל גם "שר הפנים" עו"ד דוד שמרון, אלא ששמרון לא טורח לעדכן את העומד בראש המדינה, שהוא הפך למתווך/שותף של תאגיד המוכר למדינה נשק אסטרטגי במיליארדים. נשק שהמדינה לא זקוקה לו (גם היום צה"ל מתעקש על חמש צוללות בלבד). נשק שראש הממשלה מנסה לרכוש מאחורי גבה של מערכת הבטחון. בידי החוקרים מסמך המוכיח שנתניהו שאף להגיע לתשע צוללות. אחר כך, כשיעלון עלה עליו, הוא שיפר אחורה והסביר ששלוש הצוללות החדשות אמורות להחליף שלוש צוללות קיימות, אבל זה לא מחזיק מים, תרתי משמע. אין לזה שום קשר לעובדה שבן דודו שמרון אמור לגזור קופונים של מיליוני אירו על העסקאות האלה. וכמובן שעו"ד שמרון לא מעדכן את נתניהו שהוא חצה את הקווים ועבר לצד של תיסנקרופ. 
ונניח שאנחנו מאמינים לזה. יכול להיות שהוא גם לא מעדכן את שותפו למשרד, הקונסיליירי השני, עו"ד מלכו? בואו נאמין גם לזה. כששמרון מגיע יחד עם מעסיקו/שותפו, מיקי גנור, ודורש ממשרד הביטחון לבטל את המכרז הבינלאומי לרכישת ספינות המשמר, בשם מי הוא מדבר? כשהוא רומז שאם זה לא ילך בטוב, זה ילך ברע, למה הוא מתכוון? אגב, באמת מבטלים את המכרז. "הגרמנים נותנים לנו הנחה", כך שהמכרז מיותר. אחר כך התירוץ הזה טובע כי הספינות צומחות באורח פלא על סטרואידים והופכות גדולות, כבדות ויקרות בהרבה ממה שמישהו בחיל הים התכוון. גם זה מגדיל את העמלה, כמובן.
 
ועוד לא דיברנו על הניסיון שלא ייאמן של אותם גנור ושמרון להפריט את המספנות שיטפלו בצוללות. מדובר בחוזה של מאות מיליונים ופגיעה בביטחון הלאומי של ישראל. הפיכתו של גורם זר (תיסנקרופ) למי שמתחזק את הנשק האסטרטגי החשוב ביותר של מדינת ישראל. ועוד לא דיברנו על הדרישה הביזארית לרכוש ספינות נגד צוללות (שאיש לא זקוק להן). ועל גירושו החפוז של אבי הצוללות הוותיק שייקה ברקת, לטובת אותו גנור, שבעקבותיו מופיע גם אותו שמרון.

הטור המלא של בן כספית במעריב סופהשבוע