חמישה ימים נותרו עד למועד שבו לא יהיה מנוס מהליכה לבחירות נוספות, ובמערכת הפוליטית נמשכים המאמצים לפתור את הפלונטר הפוליטי. בליכוד מעריכים כי הסיכוי להקמת ממשלת ימין של 63 ח"כים שואף לאפס, בעיקר משום שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הבהיר כי אין בכוונתו להיות חלק מממשלה כזאת. ראשי רשויות מקומיות מטעם המפלגה מתכוונים לנסות לשכנע את ליברמן "לחזור הביתה" לליכוד בכנס שייערך בהשתתפותו בהיכל התרבות בפתח תקווה.
 
"נותר סיכוי להקמת ממשלת אחדות לפי ההצעה האחרונה שעלתה ביום שלישי השבוע בפגישה בין נתניהו לגנץ בקריה", אומרים בליכוד. "נתניהו יכהן ראשון כראש ממשלה, ואחרי חצי שנה יכהן גנץ במשך 18 חודשים". נתניהו הבהיר אתמול כי הוא מעדיף לכהן עוד שנתיים ולא חצי שנה, אבל הוא מוכן להתפשר כדי להישאר בתפקידו ולהספיק לממש באמצעות הממשל הנוכחי בוושינגטון כמה הישגים שכבר הובטחו, לפני שתתחיל קדחת הבחירות בארה"ב. בכחול לבן טענו בתגובה כי נתניהו מעוניין בממשלת חסינות ולא בממשלת אחדות.

שלטים שהוצבו באזור היישוב נוקדים בו מתגורר יו"ר ישראל ביתנו. צילום: מלוכדים - הפורום הלאומי בליכוד
שלטים שהוצבו באזור היישוב נוקדים בו מתגורר יו"ר ישראל ביתנו. צילום: מלוכדים - הפורום הלאומי בליכוד


במקביל עולים על הפרק רעיונות נוספים למניעת בחירות נוספות. שר החוץ ישראל כ"ץ קרא למפלגת העבודה־גשר להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. בראיון בגלי צה"ל תקף כ"ץ את יו"ר העבודה־גשר וטען: "עמיר פרץ שבוי בנדר גילוח השפם. ממתי מפלגת העבודה פוסלת את הליכוד? ממתי יורשיו של רבין ופרס פוסלים את הליכוד?".

בליכוד עצמו מחריף המאבק הפנימי לקראת כינוס מרכז המפלגה ביום ראשון הקרוב. ח"כ גדעון סער, שכונה על ידי פעילים במפלגה "בוגד" בגלל דרישתו לערוך פריימריז לבחירת ראשה, מגביר את המתקפה על היו"ר וראש הממשלה המכהן. "אם נתניהו ימשיך להוביל את הליכוד - או שהמדינה תישאר תקועה ואף אחד לא יוכל להרכיב ממשלה, או שנמסור את השלטון ליריבינו הפוליטיים", התריע. "ההסתה נגדי, בהיקפים שלא היו כמותם במדינה, מגיעה מכיוון ראש הממשלה".

בהזמנות לכינוס המרכז צוין כי הנושא היחיד שיעלה לדיון ולהצבעה הוא ביטול הבחירות המקדימות להרכב הרשימה. שאלת קיום הפריימריז לראשות הליכוד, כפי שדורש סער, נותרה פתוחה בינתיים. וכפי שמסתמן, אכן יהיו בחירות כלליות נוספות במרץ. מנכ"לית ועדת הבחירות, עו"ד אורלי עדס, אמרה אתמול כי הבחירות יתקיימו ב־10 במרץ, בחג פורים. עם זאת  בשל החג נראה שהן יתקיימו ב־17 למרץ.

בוועדת הבחירות מעריכים כי הח"כים יבקשו להקדים את יום הבחירות ל־25 בפברואר באמצעות חוק מיוחד. עדס הבהירה כי לא אפשרי לערוך בחירות בתוך פחות מ־75 יום והסבירה: "אין לנו מטות, אין לנו משרדים, אין לנו ציוד, המחסנים התרוקנו לחלוטין. בימי שגרה יש לנו רק 30 עובדים, ביום הבחירות אנחנו מגיעים ל־45 אלף. אנחנו צריכים לגייס את העובדים האלה ולהכשיר אותם. צריכים לאתר ברחבי הארץ משרדים למטות וחדרים לקלפיות וזה לוקח זמן״. עוד הדגישה עדס כי קיום מערכת בחירות נוספת תחייב אישור תקציבי מיידי של 329 מיליון שקל.