יו"ר כחול לבן בני גנץ פרסם היום (שישי) פוסט בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו בו סיפר על המאמצים להקמת ממשלה, והכריז כי "אם נתניהו יגרור אותנו לבחירות - ננצח אותו במרץ 2020". ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בתגובה סרטון אותו העלה לרשתות החברתיות, ובו הדף את ההאשמות נגדו: "גנץ כבוש, הוא לא זז מילימטר, ולכן לצערי אנחנו כנראה מדרדרים לבחירות מיותרות שאף אחד לא רוצה, אבל אם הם יחפו עלינו, אנחנו ננצח בגדול".



גנץ ביקש מן הקוראים "לקרוא את הפוסט עד הסוף", וסיפר כי "לפני מספר ימים קיבלתי הזמנה מיו"ר הליכוד נתניהו להיפגש. התחייבתי לעשות כל מאמץ לאחדות. כמובן שהסכמתי להיפגש למרות שהיה לי ברור שהסיכויים לפריצת דרך משמעותית לאחדות נמוכים".
"בשנים האחרונות צברתי שעות רבות מאוד עם נתניהו. בחדר, בארבע עיניים, תמיד היה בינינו כבוד הדדי ושיח מכבד. כך גם בשיחות המשא ומתן ובשיחות נוספות שקיימנו בחודשים האחרונים. אבל הפעם נתניהו הגיע כדי לפוצץ את העסק. זה לא אותו אדם שהכרתי, ואני מכיר אותו מצוין".

גנץ המשיך: "למרות שקיוויתי, נתניהו לא הציע שום דבר חדש שימנע את הבחירות המיותרות. הוא לא הסכים לוותר על החסינות, על הבלוק, ובוודאי שלא הסכים לוותר על מקומו כראשון ברוטציה. למרות זאת - כמו תמיד, השיחה הייתה מכבדת וכל אחד הלך לדרכו ולהתייעצויותיו. כשיצאתי מהפגישה, עוד לפני שהספקתי לעזוב את הקריה, נתניהו שיגר הודעה שרק סרבן אחדות יכול לשגר".
"נראה שנתניהו החליט ללכת לבחירות", כתב גנץ. "בזמן שאני הגעתי לפגישה בלב פתוח כדי לקדם בשארית הזמן שנותר ממשלה למען עם ישראל, נתניהו ראה בפגישה הזו חלק מקמפיין בחירות. אם למישהו היה עוד ספק, אמש בתדרוך כתבים הוא החל שוב לדבר על שנתיים בראשות הממשלה ולא חצי שנה כפי שהתחייב".

עוד כתב גנץ, כי "בזמן שאני הופך כל אבן להשיג אחדות, נתניהו הופך כל אבן כדי לקדם בחירות. יש לי אחריות ציבורית ואמרתי את זה מעל לכל במה אפשרית: בחירות לא טובות לעם ישראל".
"אבל אם נתניהו יגרור אותנו לשם - אעבוד קשה, ואאבק בכל כוחי על המדינה, עתידה, ציביונה ואחדותה ביחד עם חבריי לכחול לבן", כתב גנץ והוסיף: "זו המחוייבות שלנו אליכם. נתניהו לא ניצח באפריל, הפסיד בספטמבר ואם יגרור אותנו לבחירות – ננצח אותו במרץ 2020. אחרי הבחירות הקרובות יסתיים עידן נתניהו ותחזור השפיות כי זה מה שנכון לישראל".