שר המשפטים אמיר אוחנה חתם על בקשת החנינה של נוחי דנקנר, המרצה עונש מאסר בעקבות מעורבותו בהרצת מניות  בחברת IDB, כך דווח הערב (שישי) ב"חדשות 13". עוד דווח, כי הבקשה מונחת כעת על שולחנו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שיחליט בקרוב האם לחון את האסיר.



לפני יומיים הועבר דנקנר תחת מעטה של חשאיות  מאגף 10 המוכר כאגף המיוחסים בכלא מעשיהו שבו שהה לבית מעצר ניצן, בעקבות אירוע שבשב"ס לא מוכנים להתייחס ולהרחיב לגביו בפרטים. העברתו של דנקנר התבצעה במפתיע בשעות הערב וזאת בעקבות התפתחויות שהתרחשו בימים האחרונים, כך פורסם לראשונה ב"חדשות 12".



יצוין כי עוד קודם העברתו לבית מעצר ניצן ככל הנראה לתא בידוד, הונחה על שולחנו של נשיא המדינה הבקשה לקבלת חנינה ולשחרורו ממאסר בנסיבות בריאותו. אלא, שבמשטרה הגישו בקשה שיש בה כדי לעכב את פרסום החלטתו של הנשיא ריבלין, מה שעלול לפגוע בסיכויו של דנקנר לשחרור מוקדם.



דנקנר נכנס לפני שנה וחודשיים בשערי כלא מעשיהו ברמלה על מנת להתחיל ולרצות את עונש שלוש שנות המאסר שגזר עליו בית המשפט, בעקבות מעורבותו בהרצת מניות של החברה. דנקנר, אחד מאנשי העסקים המוכרים והבכירים ביותר במשק הישראלי ובעל השליטה לשעבר בקבוצת IDB, אמר בשערי הכלא: "המעמד כאן הוא יום קשה לי ולמשפחתי. נלחמתי על חפותי, אני מאמין בקדוש ברוך הוא שהכל לטובה, בוטח במערכת הצדק והמשפט ואוהב מאוד את מדינה ישראל".



בית המשפט העליון קבע כי דנקנר ידע והיה מעורב מעבר לספק הסביר בהרצת המניות של הקבוצה. החלטתו של בית המשפט העליון התקבלה לאור ערעור שהגישו פרקליטיו של דנקנר, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב גזר שנתיים מאסר על איש העסקים, לאחר שהרשיע אותו בעבירה של הרצת המניות ובהטעיית לקוחות החברה, שרכשו מניות בשיעור הגבוה משוויון האמיתי. בית המשפט המחוזי גזר גם קנס כספי בסך 800 אלף שקלים על דנקנר, שאותו התיר בית המשפט העליון על כנו.