ח"כ יואב סגלוביץ התארח היום (שבת) באירוע שבת תרבות בפתח תקווה והתייחס לתפקודו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני ממליץ שראש הממשלה שלנו לא יהיה קופירייטר. שיהיה ראש ממשלה שמנהל את המדינה. יש פה כמה דברים נוספים שצריך לנהל פה חוץ מכותרות בעיתון. כמו מערכת הבריאות, בתי החולים, השירותים הרפואיים ושירותי הרווחה. כל הדברים האלו לא מנוהלים במדינה תקופה ארוכה".

סגלוביץ' הוסיף ואמר כי "בנימין נתניהו מתנהג כמו כל נאשם שאני מכיר מתקופתי במשטרה, תחילה תוקף את המשטרה, לאחר מכן את הפרקליטות ואת הפרקליטה שמטפלת בתיק ובסוף מסיים ביועץ המשפטי לממשלה. זה לא תהליך שונה מכל חשוד ונאשם שאני מכיר בהבדל אחד, הנאשם כאן הוא ראש ממשלה , הוא יושב על כסא ראש הממשלה, עם עוצמה של ראש ממשלה ועם מערכת שלמה שעוטפת אותו. הוא גם ממנה שרים שיביעו את דברו ועמדתו". כחשוד".

יואב סגלוביץ'. צילום: מרק ישראל סלם
יואב סגלוביץ'. צילום: מרק ישראל סלם
עוד אמר הח"כ: "ההתנהלות והתנהגות של ראש הממשלה היא התנהגות הכי קרובה לארגון פשיעה, שימוש בכוח שלטוני להטיב את מצבו האישי, המשפטי והפוליטי. לא המדינה בחקירה, לא למדינה יש כתב אישום ולא לליכוד יש כתב אישום. יש אדם אחד, שמו בנימין נתניהו, ראש הממשלה גם שלי. המציאות בה ראש ממשלה נמצא בסיטואציה כזו וציבור גדול יותר לא אומר עד כאן, פה הכשל הגדול. חייבים לזכור המדינה חזקה יותר ממנהיגה".


״נתניהו הוא האשם הבלעדי בכל שאנחנו על סף בחירות נוספות״

ח״כ עפר שלח, השתתף באירוע ׳שבתרבות׳ בבאר שבע והתייחס למשא ומתן עם הליכוד: ״עשינו כל מאמץ כדי שתקום ממשלה ולא ניגרר לבחירות. אבל מהיום הראשון, נתניהו כיוון אך ורק לבחירות נוספות. צוות המו"מ של הליכוד לא זז משלוש הדרישות שלו: נתניהו ראשון ברוטציה, בלוק חסינות של 55 ח"כים ואפס שינויים בדברים החשובים לנו, בעיקר הגנה על שלטון החוק וענייני דת ומדינה. זה לא היה מו"מ אלא משחק על זמן והאשמות".

עופר שלח. צילום: פלאש 90
עופר שלח. צילום: פלאש 90
שלח הוסיף ואמר כי "הנימוקים המדיניים של ביבי לצורך שהוא יהיה ראשון ריקים מתוכן. לא יהיה סיפוח של בקעת הירדן בגלל התנגדות הירדנים, ולא תהיה ברית הגנה עם ארה"ב כי זה דבר גרוע שכל המערכות המקצועיות מתנגדות לו. עוד לא היה ראש ממשלה שהשתמש בזילות כזאת בנימוקים מדיניים וביטחוניים לטובת הצרכים הפוליטיים שלו״.

בליכוד מסרו בתגובה לדברי שלח: "יש סיבה אחת מדוע בכחול לבן דחו את ההצעות הנדיבות של ראש הממשלה נתניהו, שהיו מאפשרות הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה ומונעות בחירות מיותרות: חוסר יכולתו המנהיגותית של בני גנץ להתגבר על התנגדותו של יאיר לפיד שרוצה רוטציה עם עצמו".