בצעד חריג: ארצות הברית ואריאן ערכו עסקת חילופי שבויים היום (שבת) בציריך, בירת שוויץ, תוך תיווך של הממשלה המקומית. עציר אמריקאי ממוצא סיני, שהוחזק במשך שלוש שנים באשמת ריגול ונכלא באיראן, שוחרר במסגרת העסקה, בצעד חריג של שיתוף פעולה בין שתי המדינות האויבות, שקשריהן הורעו מאז עלייתו של הנשיא דונלד טראמפ לשלטון. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אמר כי האזרח האמריקאי שיו וואנג שב לגבולות המדינה, בעוד בכיר איראני ציין כי פרופ' מסעוד סולימני, מדען איראני מתחום תאי הגזע, שוחרר מהכלא בארצות הברית. 



על פי סוכנות הידיעות האיראנית IRNA, שר החוץ של משמרות המהפכה מוחמד ג'וואד זריף קיבל את פניו של סולימאני בציריך, שם קרתה ההחלפה בין השבויים. עוד על פי הדיווח נמסר כי סולימאני צפוי לשוב לגבולות איראן בשעות הקרובות.



בהצהרה שיצאה מהבית הלבן נמסר כי טראמפ לא ציין דבר אודות שיחרורו של סולימאני, אך הודה לממשלת שוויץ בעזרתה לביסוס המשא ומתן בין המדינות שהובילה לשחרורו של האזרח האמריקני וואנג.



"שחרור של אזרחים אמריקאים המוחזקים בשבי, היא בגדר חשיבות גבוהה לממשלתי, ונמשיך לעבוד קשה על מנת להחזיר את כל האזרחים שמוחזקים שלא בצדק מעבר לים", דברי הנשיא טראפ. שר החוץ זריף, מנגד, פרסם תמונות ברשת הטוויטר שלו מתחבק עם סולימאני, המדען המשוחרר מהשבי, על רקע מטוס איראני שצפוי להשיב את השניים הביתה.

"אני מודה על כך שמסעוד סולימאני ומר שיו וואנג יחזרו לחיק משפחותיהם בקרוב. תודות רבות לכל המעורבים בכינון העסקה, במיוחד לממשלה השוויצרית", כתב זריף בחשבון הטוויטר שלו, שם פורסמו התמונות המדוברות.