המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי הגיב היום (שבת) לנאום של עמיתתו דינה זילבר בכנס העמותה למשפט ציבורי. בין היתר, נזרי אמר כי "צריך לזכור שההתקפות על היועץ לא התחילו עכשיו, והן נמשכות כבר שלוש שנים מצד אלה שטענו שהוא מורח את התיקים, שהוא משת"פ, קונסיליירי - וגם נגד זה ראוי לצאת". הוא הוסיף כי "הדבר הנוסף הוא הטענות על 'שלטון המשפטנים'. גם לנו יש חלק מסוים במיתוס הזה - צריך לזכור כשאנחנו קוראים לציבור לצאת למאבק ולהתעורר, אני חושב שהנזק הכי חשוב שיש לשלטון חוק הוא שיזהו את מערכת המשפט כמזוהה עם צד אחד".
נזרי אמר בפאנל בכנס בהנחיית פרופ' סוזי נבות שעסק בבחירות כי "לדינה היה נאום מעולה, כתוב מופלא, שניכר שנכתב מהלב. הבעיה שלי היא הטון שיוצא מאיתנו בנושאים הללו, שממנו משתמע שאנחנו תמיד צודקים ו'הם' המסיתים בני החושך". הוא הוסיף: "הנאום של דינה זכה בצדק למחיאות כפיים כאן, אבל בציבורים בהם יש לנו בעיית אמון קשה, הוא לא השיג את מטרתו ואולי להפך". 

דינה זילבר. צילום: מרק ישראל סלם
כזכור, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, יצאה להגנת חבריה למערכת אכיפת החוק, במהלך כנס העמותה למשפט ציבורי בחיפה. בדברים שאמרה התייחסה לאמירות החריפות שהופנו כלפיהם, על רקע תיקי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "בדבריי אני אנסה לצמצם את הפער בין מה שאומרים על הייעוץ המשפטי לממשלה - מיתוסים, מיסקונספציות, פייק ניוז - לבין מה שהוא באמת", אמרה זילבר, "מזה זמן, מתנהל נגד מערכת אכיפת החוק בישראל מסע דה לגיטימציה חסר תקדים. זה קמפיין מוצלח שבמסגרתו שנאה והסתה הן מטבע עובר לסוחר. זו כבר לא נחלתם של שוליים סהרוריים. מנטרות כגון: 'הפקידים גונבים את המדינה', 'די לשלטון היועמ"שים', 'פרקליטות רקובה', הולכות ומתפשטות וקונות אחיזה בקרב חלקים בציבור. זרעי רוע נישאים ברוח, מעירים תסיסות, מערערים מוסכמות יסוד".

עוד אמרה זילבר כי "הפרקליטות ומוסד היועץ המשפטי לממשלה לא חפים מטעויות. אפשר ונכון לבקרם. אבל אי אפשר לעוות את התמונה ובגלל החלטות ספציפיות שיש אינטרס כזה או אחר לקעקע, להכתים את יושרתה, ענייניותה ומקצועיותה של המערכת בכללה. "לתפור למערכת תיק", לגמור אותם, לחקור אותם, לסגור אותם".