דיווח: ישראל תכננה לחסל בכירים נוספים בג'יהאד האיסלאמי
 
פחות מחודש עבר מאז חיסולו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי בהאא אבו אל עטא, ובכירים מצרים שצוטטו היום (שבת) בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", טוענים כי "ישראל חיסלה אותו למרות הבטחות קודמות שלה, שלא להתנקש בחייו". הם ציינו כי החיסול הביא להידרדרות ואף איום מצרי לא לתווך יותר בין ישראל לפלגים הפלסטינים, מה שמנע חיסולים נוספים של בכירים בג'יהאד.

לידיעה המלאה

אבו אל עטא
אבו אל עטא


בצעד חריג: ארצות הברית ואיראן ערכו עסקת חילופי שבויים בשוויץ

בצעד חריג: ארצות הברית ואריאן ערכו עסקת חילופי שבויים היום (שבת) בציריך, בירת שוויץ, תוך תיווך של הממשלה המקומית. עציר אמריקאי ממוצא סיני, שהוחזק במשך שלוש שנים באשמת ריגול ונכלא באיראן, שוחרר במסגרת העסקה, בצעד חריג של שיתוף פעולה בין שתי המדינות האויבות, שקשריהן הורעו מאז עלייתו של הנשיא דונלד טראמפ לשלטון. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אמר כי האזרח האמריקאי שיו וואנג שב לגבולות המדינה, בעוד בכיר איראני ציין כי פרופ' מסעוד סולימני, מדען איראני מתחום תאי הגזע, שוחרר מהכלא בארצות הברית. 

לידיעה המלאה

דונלד טראמפ, חסן רוחאני
דונלד טראמפ, חסן רוחאני
 
בכחול לבן תוקפים את נתניהו: "התנהלות שמזכירה ארגון פשיעה"
ח"כ יואב סגלוביץ' התארח היום באירוע שבת תרבות בפתח תקווה והתייחס לתפקודו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני ממליץ שראש הממשלה שלנו לא יהיה קופירייטר. שיהיה ראש ממשלה שמנהל את המדינה. יש פה כמה דברים נוספים שצריך לנהל פה חוץ מכותרות בעיתון. כמו מערכת הבריאות, בתי החולים, השירותים הרפואיים ושירותי הרווחה. כל הדברים האלו לא מנוהלים במדינה תקופה ארוכה".
 בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ פרסם אמש פוסט בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו בו סיפר על המאמצים להקמת ממשלה, והכריז כי "אם נתניהו יגרור אותנו לבחירות - ננצח אותו במרץ 2020". ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בתגובה סרטון אותו העלה לרשתות החברתיות, ובו הדף את ההאשמות נגדו: "גנץ כבוש, הוא לא זז מילימטר, ולכן לצערי אנחנו כנראה מדרדרים לבחירות מיותרות שאף אחד לא רוצה, אבל אם הם יחפו עלינו, אנחנו ננצח בגדול".

לידיעה המלאה



 
"ההפיכה היחידה שאני מזהה היא של רה"מ נגד מדינת ישראל כמדינת חוק"
פרקליט המדינה לשעבר משה לדור, התראיין היום לרועי כ"ץ בשבתרבות בבאר שבע והתייחס לאיומים על אנשי מערכת אכיפת החוק: "העובדה שאנשי מערכת האכיפה זקוקים לאבטחה אישית היא חמורה ומסוכנת. מה שחשוב הוא שאנו הציבור בכללותו נקבל את המאבטחים המתאימים. הציבור זקוק לזה מאוד. מערכת האכיפה דואגת לכך שתהיה פשיעה מופחתת. שניתן יהיה להציג את עמדת המדינה בבתי המשפט. זה נכון לגבי כל מדינה ועל אחת ואחת במדינה כמו מדינת ישראל".

לידיעה המלאה

גנץ צילום: מרק ישראל סלם
גנץ צילום: מרק ישראל סלם



 
זריף:  "ישראל ערכה ניסוי בטיל גרעיני שמכוון לאיראן"
שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, טען אמש כי הניסוי שערכה ישראל הבוקר בטיל "יריחו 3" היה "מכוון לאיראן". עוד טען זריף, כי ישראל מחזיקה במאגר של כלי נשק גרעיניים  ותקף את ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה שלטענתו "מעולם לא התלוננו על הארסנל הגרעיני היחיד במערב אסיה, ובו טילים שתוכננו מראש לשאת כלי נשק גרעיניים, אבל הן חוטפות שבץ ככל שזה נוגע לטילים ההגנתיים הקונבנציונליים שלנו". 

לידיעה המלאה
 
זריף. צילום: רויטרס
זריף. צילום: רויטרס


 
3 נרצחו בבסיס חיל הים בפלורידה, נבדק חשד לפיגוע טירור
שלושה בני אדם נהרגו אמש ושבעה אחרים נפצעו באירוע ירי בבסיס חיל הים האמריקאי בפנסקולה שבפלורידה. היורה, קצין בחיל האוויר הסעודי שהגיע לאימונים בבסיס, חוסל על ידי סגן השריף המקומי. הרשויות חוקרות מה היו מניעיו של היורה, והאם מדובר באירוע טרור.שני סגני השריף המקומי נפצעו באירוע, ואחד מהם אף הצליח לחסל את היורה למרות פציעתו. נכון לשעה זו לא ידוע האם הנרצחים הם חיילים או אזרחים אשר שהו בבסיס. לפי שני גורמים במשרד ההגנה, שביקשו להישאר בעילום שם, שמו של היורה הוא מוחמד סעיד אל-שמרני, קצין בדרגת סגן משנה.

לידיעה המלאה

בסיס חיל הים האמריקאי. צילום: רויטרס
בסיס חיל הים האמריקאי. צילום: רויטרס


 
עמר בר לב: "אני מנסה לגייס 61 חתימות עבור יולי אדלשטיין"
חבר הכנסת עמר בר-לב מהעבודה-גשר, השתתף היום באירוע שבת תרבות בתיאטרון "הבימה" וסיפר על המהלך הפוליטי שהוא מתכנן לעשות: "אני מנסה להביא 60 חתימות שימליצו בפני הנשיא להטיל על יולי אדלשטיין להרכיב את הממשלה" עוד אמר  בנוגע למספרי גיוס החרדים המזויף: "החוק של ליברמן הוא הבעיה, הוא מקבע את העובדה שבעשור הקרוב חרדים לא יתגייסו לצה"ל".

לידיעה המלאה



עומר בר לב. צילום: אבשלום ששוני
עומר בר לב. צילום: אבשלום ששוני
ה"גרדיאן": ישראלי מנהל רשת פייק ניוז עולמית שתקפה פוליטיקאים
תחקיר שערך ה"גרדיאן" הבריטי חשף אמש כי מאחורי המתקפה נגד שתי חברות קונגרס מוסלמיות מהשמאל באמצעות עמודי פייק ניוז בפייסבוקעומדת קבוצה מישראל.
 
מהתחקיר עלה, כי אלפי פוסטים מזויפים נשלחו בשנתיים האחרונות ליותר ממיליון עוקבים מתוך 21 עמודי פייסבוק בינלאומיים, עם שמות המזוהים כפרו-ישראלים אשר מתנגדים לאסלאם. עוד עלה מן התחקיר, כי אחד האנשים העומדים מאחורי הפרסומים הוא אריאל אלקרס, תושב לוד בשנות ה-30 לחייו המתפרנס ממכירת תכשיטים. 

לידיעה המלאה

אילהאן עומאר ורשידה טאליב
אילהאן עומאר ורשידה טאליב

 
דיווח: אוחנה חתם על בקשת החנינה של נוחי דנקנר
שר המשפטים אמיר אוחנה חתם על בקשת החנינה של נוחי דנקנר, המרצה עונש מאסר בעקבות מעורבותו בהרצת מניות  בחברת IDB, כך דווח אמש ב"חדשות 13". עוד דווח, כי הבקשה מונחת כעת על שולחנו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שיחליט בקרוב האם לחון את האסיר.

לידיעה המלאה

נוחי דנקנר
נוחי דנקנר