הסלמה נוספת בדרום: מספר אזעקות צבע אדום נשמעו אמש בשדרות ובכמה יישובים בעוטף עזה. אין דיווחים על פצועים או על נזק כלשהו. ממד"א נמסר כי שני אנשים נחבלו ונפצעו באורח קל כשהיו בדרכם למרחב המוגן, הם מטופלים במקום ע"י הצוותים הרפואיים. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שלושה שיגורים".



בתגובה לירי מטוסי ומסוקי קרב של צה״ל תקפו מספר יעדי טרור, בהם מחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס על כלל רכיביו: מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. בנוסף, הושמדה עמדה צבאית של הכוח הימי של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה. 

האזעקות נשמעות לאחר שאתמול התרחשו, לראשונה מזה כחודש, צעדות השיבה בגבול הרצועה. השבוע שעבר נשמעו כמה אזעקות באזור המועצה האזורית אשכול, שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה, ומהמועצה האזורית אשכול נמסר כי זוהתה נפילה בשטח פתוח. בתגובה לשיגור, חיל האוויר תקף עמדת חמאס ברצועת עזה. כשעתיים לאחר מכן, נשמעה אזעקה בעוטף עזה ובאזור אשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה ירי שאינו רקטי משטח רצועת עזה לעבר ישראל. מערכת ההתרעה הופעלה כנדרש, לוחמי הגנה אווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט בפועל".

הירי בוצע שעות ספורות לאחר הודעת משרד הבריאות הפלסטיני על כך שנער בן 16 נהרג מאש צה"ל סמוך לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. בנוסף לכך, נפצעו ארבעה פלסטינים נוספים. כאמור, ברצועה הודיעו השבוע כי ההפגנות על הגבול יבוטלו. עם זאת, עשרות פלסטינים הפגינו סמוך לגדר הגבול. 

ח"כ גדעון סער הגיב על האירוע: "‏הירי מעזה הערב מעיד פעם נוספת על כשלון המדיניות מול עזה - גם התשה באמצעות ירי רקטות על ישובי הדרום וגם המשך ההתעצמות של החמאס והג׳יהאד האיסלמי. 'הסדרה' שתאפשר את המשך בנין הכוח של החמאס והג׳יהאד האיסלמי בעזה היא שגיאה אסטרטגית חמורה עליה תשלם ישראל בריבית בעתיד".