ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי התעלמה מחוות דעת רפואית שהגיש נפגע בתאונת עבודה, וקבעה את שיעורי הנכות של התובע בלי להביא בחשבון את חוות הדעת של המומחה מטעמו. 
 
כך עולה מתשובת המוסד לביטוח לאומי לבית הדין לעבודה, ומכך נובעת הוראת בית הדין על בדיקה נוספת שתקיים הוועדה הרפואית, שתביא הפעם את חוות הדעת הרפואית בחשבון.
 
התובע, עובד בכיר בחברה סלולרית, נפצע בתאונת עבודה בחניית הבניין שבו הוא עובד, בעת שהגיע למקום עבודתו. הפציעה אירעה לאחר שהחליק ברכבו על כתם שמן בחניון.
 

הוא נחבל ברגלו, וכתוצאה מהתאונה נגרמו לו כמה שברים. הוא נאלץ לעבור שלושה ניתוחים, שלאחריהם נזקק לתקופת שיקום ממושכת ונותר עם נכות אורתופדית ופלסטית.
 
היות שזוהי תאונת עבודה, הוא הגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי והצטייד בשתי חוות דעת של מומחים רפואיים, שקבעו את נכותו בשיעור של 20%־30%.
 
אולם הוועדה הרפואית התעלמה, לטענתו, מאחת מחוות הדעת שצורפו, וקבעה את נכותו האורתופדית של הנפגע בשיעור של 10% ועוד 1% בגין צלקות.
התובע הגיש, באמצעות עו"ד ענת גינזבורג, ערעור לבית הדין האזורי לעבודה, ובו פירט את התעלמות הוועדה מחוות הדעת הרפואית.
 
בתגובה לכך, הודיע המוסד לביטוח לאומי כי יש להשיב את העניין לוועדה, כדי שתתייחס לחוות הדעת. בית הדין האזורי לעבודה הורה בהסכמת הצדדים על החזרת עניינו של המערער לוועדה.
 
לדברי עו"ד גינזבורג, אין זו הפעם הראשונה שבה ועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי מתעלמות לכאורה מחוות דעת של מומחים רפואיים המוגשות להן על ידי נפגעי עבודה.
 
היא הוסיפה כי יש לקוות שהחלטת בית הדין לעבודה תשמש כתמרור דרך ותשפר את התנהלות הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי.