את הרכבת הממשלה אפשר היה לסיים במהירות ולא למשוך את ישראל כל כך הרבה זמן. כל אחד ראה את תוצאות הבחירות: הימין בראשות בנימין נתניהו מוביל. אין לו רוב, אבל הוא מוביל. מי שמנסה לטעון שבבחירות האלה נוצר שוויון בין גוש נתניהו לגוש גנץ, יודע היטב שזה איננו כך. בעניין זה בני גנץ וכחול לבן, אביגדור ליברמן ומפלגתו וביבי והליכוד אינם אלא מפלגות לשון מאזניים, שמסוגלות רק לא לאפשר להקים ממשלה. הן עצמן אינן יכולות להקים ממשלה. 
 
ישראל נכנסה למצב פוליטי ששמו בהיסטוריה יהיה: התקופה האידיוטית. זה קורה כאשר חברה נקלעת למצב שבו הטיפשות שולטת. פירוש הדבר הוא שמי שטיפש יותר, בטוח יותר שהוא הצודק ושהוא ינצח רק אם ידבק בטיפשותו.
 
המאבק שהכריזה מערכת המשפט על נבחרי הדמוקרטיה הוא חלק מאותה טיפשות שאליה הובלנו את עצמנו בעקשנות על קוצו של יוד. ההחלטה של ראשי כחול לבן לא לקבל את חלוקת המנדטים בקלפי והאמונה שרק הם צריכים לקבוע, הן עוד צורה של אותה אווילות, שמגיעה לדרגה של אווילות פושעת. 
 

הייתה יכולה להיות לישראל ממשלה בתוך חמש דקות אחרי הבחירות מספר שתיים, וגם אחרי בחירות מספר אחת. אבל בוזבזו ימים ובכל יום שעבר נאסף עוד ועוד חומר לחוקרי הטיפשות של העתיד, שימלאו ספרים וסרטים על התקופה הזו בתולדות מדינת היהודים. הטיפשות מתועדת, מוכחת וממוסמכת. עוד יהיו דוקטורים ופרופסורים בפקולטות לחקר טיפשות הישראלים. 
 
בישראל נמצאות עכשיו שלוש קבוצות, שכל אחת מהן בטוחה ב־100% שהשלטון נמצא בידיה. כחול לבן בטוחים שהם השולטים, כי הם המפלגה הגדולה ביותר. היתרון שלהם הוא רק מנדט אחד והם לא מפלגה גדולה, אבל הם טוענים: ניצחנו בבחירות, המדינה שלנו עכשיו. 
 
הליכוד והמפלגות שבוחריהן הצביעו עבורן בידיעה שנתניהו הוא ההעדפה שלהן, מונים 55 מנדטים. הליכוד בראשות נתניהו קיבל אומנם בבחירות מנדט אחד פחות מכחול לבן, אבל יחד עם שאר המפלגות שהבטיחו לבוחריהן את נתניהו הם הקבוצה הגדולה ביותר. לכן לדעת הימין המדינה שלהם. 
 
הקבוצה השלישית שבטוחה שהיא צריכה לשלוט במדינה זו המערכת המשפטית. הם לא יוותרו על הזכות שנראית להם נכונה יותר מכל מיני תוצאות בקלפי. 
נכון, לא הגיוני לצפות מבני אדם לנהוג בהיגיון, כל בינה מלאכותית תאמר לכם כך, אבל הכוחות השואפים לשלוט בישראל הגיעו לשיאים של חוסר היגיון שעוד לא נרשמו בחקר ההתנהגות האנושית. 
 
בימים הפסיכיים האלה היה לי אך טבעי לשמוע את ניתוחו של נהג מונית בתוכנית של גיא פלג ב־103FM. המאזין, שלא נזכיר את שמו כי אנשים רחומים אנו, אמר: "אני רוצה לדבר על חתך האוכלוסייה שבוחר בביבי וחתך האוכלוסייה שבוחר בגנץ. 95% מהנוסעים שאני מסיע ונשמעים אינטליגנטים - מצביעים לגנץ". גיא פלג חתך אותו: "אני מסתייג מהדברים שלך: אי אפשר לתייג את מצביעי הליכוד כבעלי רמת משכל מסוימת ואת מצביעי כחול לבן כבעלי רמת משכל גבוהה יותר". 
 
השיחה המשיכה. "הבחירות בארץ נעשות בשיטה שבה כל הקולות שווים", המשיך המאזין. "יש אנשים אנאלפביתים, שבכלל לא יודעים להבחין בין טוב ורע". "ממי אתה מציע לשלול את זכות הבחירה?", שאל פלג, "מאנשים מעדה מסוימת? ממנת משכל מסוימת? אתה מציע שמי שלא סיים 12 שנות לימוד לא יוכל להצביע?".
 
"כן, כן", לא נבהל המאזין. "זה כאילו שיגידו שעשרה נגרים יודעים לנתח טוב יותר מרופא. אני מציע שיהיה איזה סף לאנשים שיש להם זכות בחירה". התשובה של גיא פלג הייתה מבריקה: "אני רוצה סף מסוים שמתחתיו אנשים לא יעלו לשידור. סלח לי אם אני פוגע בך, אבל לא בטוח שאתה עובר את הסף הזה". השאלה היא כמה מבין המצביעים של "רק לא ביבי" יעלו לשידור על פי הסף הזה.