כמעט כל מי שהיה מאושפז בבית חולים מכיר את ההליך השגרתי של "פתיחת" וריד וחיבור צנתר לנוזלים, אלא שאישה בת 35, שטופלה בבית חולים במרכז הארץ, הפכה בעקבותיו לנכה. כך נטען בתביעת פיצויים שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
 
באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, המתמחה בתביעות רשלנות רפואית ונזקי גוף, טוענת האישה כי לפני כשנתיים הגיעה לבית החולים לביצוע צנתור פשוט בלבה, לצריבה נקודתית של עצב בשריר הלב, ואמורה הייתה להשתחרר עוד באותו היום או למחרת.
 
עוד נטען בתביעה כי הצוות הרפואי ניסה כמה פעמים, ללא הצלחה, להחדיר צנתר לנוזלים לזרועה הימנית, ולאחר מכן ניסה להחדיר, פעם אחר פעם, את הצנתר לזרוע שמאל - עד שהצליח.
 

"בהחדרת הצנתר חוותה התובעת כאב חד, שונה מהניסיונות האחרים, צווחה והתפתלה מכאבים", נטען בתביעה, "למרות זאת, הצוות הרפואי השאיר את הצנתר במקומו והזליף נוזלים, דבר שגרם לדימום פנימי בזרוע".
 
עוד נטען כי האישה התלוננה על הימשכותם של הכאבים ועל חוסר נוחות באזור הצנתר, אבל הצוות המטפל "ביטל פעם אחר פעם את דבריה ותלונותיה, בתואנה שהכאב הוא רגיל וטבעי".
 
בהמשך התביעה נטען כי האישה שוחררה למחרת עם שטף דם גדול, וכעבור כמה ימים הגיעה לחדר המיון בבית החולים והתלוננה על נימולים ביד שמאל ובאצבעות ועל חוסר תחושה. 
 
בהמשך עברה בדיקות ובירורים רפואיים ונאלצה לעבור ניתוח העברת גידים לשיפור תנועת האצבעות. לטענת עו"ד בוסתנאי, "מאישה ואמא מתפקדת, נפלטה התובעת בנכותה למעגל האבטלה, ונתמכת בגמלת נכות כללית".
 
חוות דעת מומחה שצירפה התובעת קובעת כי מיקום העצב הפגוע, הממוקם עמוק יחסית, מעיד על החדרה עמוקה מדי של הצנתר ומהווה רשלנות רפואית. בתביעה צוין עוד כי יד שמאל היא ידה הדומיננטית של האישה וכי הפגיעה גרמה לשיתוק הגפה.